شهرستان ها

ارسال ۱۵۰ اثر به جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ارسال ۱۵۰ اثر به نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین فتایی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: فراخوان نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان در آذرماه ۱۴۰۰ و همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه با هدف حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه برای خانواده‌ها منتشر شد.

وی تصریح کرد: طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی شامل ایده و تولیدات عرضه شده در بسته‌بندی محصولات و سوغات فرهنگی استان، اسباب بازی و عروسک، نوشت‌افزار و هدایای فرهنگی همچون پتینه کاری، دست‌سازه های بلوط، زیورآلات، تذهیب، زرنگاری، طراحی با نقش گلونی و … موضوعات این جشنواره را شامل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: مهم‌ترین شرط شرکت در جشنواره تکیه بر مؤلفه‌های فرهنگی و بومی استان بود که با توجه به استقبال صورت گرفته از این جشنواره علاقه‌مندان آثار خود را طی دو مرحله تمدید از طریق پایگاه اینترنتی جایزه فیروزه بارگذاری کرده و اصل اثر خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

فتایی ادامه داد: پس از پایان مهلت ثبت آثار، ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این آثار در مرحله داوری قرار دارند.

وی بیان داشت: به زودی نمایشگاهی از آثار رسیده به دبیرخانه برپا خواهد شد و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با معرفی آثار برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: آثار برگزیده در استان به دبیرخانه هفتمین جایزه ملی فیروزه راه خواهند یافت.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا