شهرستان ها

از تمبر و نشان جهانی حافظ در شیراز رونمایی شد



مراسم رونمایی از تمبر و نشان جهانی حافظبا حضور متولیان اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین اداره پست استان فارس در جوار آرامگاه خواجه اهل راز در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل ارشاد فارس امروز ۲۵ مهرماه در حاشیه این مراسم گفت: نگاره خواجه حافظ شیرازی که سال‌های پیش توسط استاد ابوالحسن صدیقی خلق شده بود اما فرصت پرداختن شایسته به آن دست نداده بود، در قالب تمبر یادروز حافظ و با همکاری اداره کل پست استان فارس چاپ و منتشر شد.

حمیدرضا قانعی افزود: ما همیشه علاقه داشتیم به هنرمندانی که خدمات جدی در حوزه حافظ شناسی ارائه می کنند، نشانی را اهدا کنیم؛ خوشبختانه انجمن مفاخر و آثار ملی کشور همکاری خوبی با ما داشت و نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ را توانستیم طراحی و رونمایی کنیم.

قانعی همچنین از تنظیم نظام‌نامه اهدای این نشان نیز خبر داد و گفت: از نظام نامه چگونگی اهدای این نشان به مفاخر نیز به زودی رونمایی می‌شود که در آن مشخص شده است که هنرمندان باید چه ویژگی هایی داشته و چه کارهایی انجام دهند تا این نشان به آن‌ها تعلق بگیرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: با تلاش‌هایی که از چندین ماه پیش اتفاق افتاد، سعی کردیم نشانی را طراحی کرده تا در مناسبت‌های مختلف، به آن دسته از شخصیت‌هایی که در حوزه حافظ و حافط شناسی تلاش می‌کنند، اهدا شود.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۷_۱۷-۳۷-۱۸

غلامرضا خوش اقبال بیان کرد: در گذشته، نشان علمی حافظ توسط مرکز حافظ شناسی طراحی شده بود اما چیزی که امروز از آن رونمایی شد، نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ است که توسط سعید کریمی طراحی شده است.

در ادامه این مراسم مدیر کل پست استان فارس  نیز گفت: رونمایی از تمبر یاد روز حافظ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اداره کل پست استان در تیراژ ۵ هزار و ۶۰۰ قطعه صورت گرفت.

مهدی آزادی به اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل پست استان، افزود: تمبر که متولی اصلی آن شبکه پست کشور است به عنوان کوچک‌ترین سفیر فرهنگی جوامع است که بزرگترین دستاورد و پیام‌های فرهنگی را بدون هیچ حد و مرز، مانع سیاسی و جغرافیایی منتشر می‌کند.

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۷_۱۷-۳۷-۵۵

وی ادامه داد: در حوزه ایثار و شهادت انتشار تمبر شناسنامه شهدا یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که طی یکسال گذشته تا به امروز صورت گرفت و تلاش شد تا در این خصوص دین خود را به این مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت ادا کنیم.

آزادی با بیان اینکه در خصوص شاعران بزرگ دیگر همچون سعدی و سایر شعرا اقدامی مشابه انتشار تمبر حافظ به صورت بومی استان رقم زده شود، گفت: شهر شیراز به دلیل دارا بودن خاک زر خیز و هنر آفرین آن در حوزه شعر و شاعران بلند آوازه تلاش خواهیم کرد تا به سهم و دین خود را به فرهنگ غنی استان فارس ادا کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا