شهرستان ها

استان بوشهر میزبان سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج است

بوشهر- دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: استان بوشهر میزبان سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نجفیان بعدازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: ۳۰۰ هنرمند از ۲۲ استان کشور در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هر استان ۲ اثر برگزیده برای حضور در جشنواره کشوری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به هیئت‌داوران ارائه کردند.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: در این دوره ۳۲۰ نمایش در بخش استانی جشنواره تئاتر بسیج اجرا شده است که در پایان داوری ۳۳ اثر از ۲۲ استان کشور به مرحله نمایش صحنه‌ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره سراسری بسیج راه یافتند.

وی تصریح کرد: ۳۳ اثر در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به مدت چهار روز در بوشهر، گناوه و خورموج در ۶۸ نوبت اجرا می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه نمایش‌ها از دوشنبه در پلاتوها، مدارس و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: از مجموع ۳۳ اثر بخش رقابتی جشنواره ۱۸ نمایش به‌صورت خیابانی و محیطی و ۱۵ نمایش صحنه‌ای اجرا می‌شود.

نجفیان از یک تغییر در هیئت‌داوران صحنه‌ای سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج خبر داد و گفت: کورش زارعی که دبیری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر را نیز به عهده دارد، به دلیل فشردگی کار از حضور در هیئت‌داوران جشنواره سودای عشق انصراف داد و نبی خسروی جایگزین او شد.

وی عنوان کرد: نصرت‌الله قادری، فرهاد قائمیان، حسین مسافر آستانه، آزیتا ترکاشوند و نبی خسروی داوری بخش صحنه‌ای و سیروس همتی، فرهاد بشارتی، محمد مظفری، محمد لارتی و پژمان شاهوردی داوری نمایش‌های خیابانی و محیطی این دوره از جشنواره تئاتر بسیج را به عهده دارند.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اظهار کرد: از لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره فراگیری آن است به‌گونه‌ای که از چهار گوشه کشور، شهرها و حتی بخش‌ها آثار با کیفیتی ارائه شده است.

نجفیان گفت: این فراگیری و حضور سفیران فرهنگی سراسر کشور نشاط بسیار خوبی را در ایام برگزاری جشنواره به بوشهر می‌بخشد.

وی اضافه کرد: ۱۱۳ نمایش‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و هنرمندان مهرداد رایانی مخصوص، لیلی عاج، رضا گشتاسب، بهار کریم زاده و مسعود ملکوتی نیا داوری این بخش را به عهده داشتند.

نجفیان با تأکید بر اینکه تنها دید ویترینی به این جشنواره نداریم، اعلام کرد: پنج نمایش برتر در بخش صحنه‌ای ۵۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت می‌شوند و پنج اثر برتر بخش خیابانی نیز ۲۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت دریافت می‌کنند.

وی روی گشاده، مساعدت، حمایت و همراهی دست‌اندرکاران فرهنگی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر را از مهم‌ترین دلایل انتخاب این استان به‌عنوان میزبان سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، برگزاری این جشنواره بدون این همت و همراهی امکان‌پذیر نبود و همچنین نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری استان بوشهر در تئاتر از دیگر عوامل انتخاب بوشهر برای میزبانی از جشنواره سودای عشق بود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه جمعه دوم دی‌ماه اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود، اعلام کرد: بخش نمایشنامه‌نویسی تنها به‌صورت کشوری برگزار و داوری این بخش به پایان رسیده است و پنج اثر برگزیده و ۱۰ اثر نخست از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا