شهرستان ها

استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است

زنجان-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و این استان می‌تواند محل استقرار صنایع به ویژه صنایع پاک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان، گفت: استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و با توجه به تراکم صنایع در تهران، این استان می‌تواند محل استقرار صنایع به ویژه صنایع پاک باشد.

وی افزود: تلاش می‌شود با ایجاد زیرساخت‌ها زمین‌های این شهرک هرچه سریع‌تر به متقاضیان واگذار شود. با همکاری استان و تفاهم‌نامه منعقد شده، شهرک فناوری نیز در زنجان ایجاد می‌شود که مکان‌یابی آن انجام شده است.

رسولیان ادامه داد: امیدواریم این پروژه در مدت یک‌سال به سرانجام برسد و موجب توسعه روزافزون استان زنجان شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه استان زنجان ۱۲۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ شهرک صنعتی دارد، گفت: در زنجان برای توسعه صنعتی مشکلاتی در خصوص زیرساخت‌ها و تأمین زمین داشتیم.

مصطفی طاهری افزود: با زمینی که امروز کلنگ‌زنی آن صورت گرفت و زیرساخت خوبی نیز دارد، برخی از مشکلات رفع خواهند شد؛ اما همچنان باید به فکر تأمین زمین برای استقرار شهرک‌های جدید بعدی باشیم.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان باید در تکمیل این طرح توسعه اهتمام داشته باشد تا این اراضی هرچه زودتر به متقاضیان واگذار شود، ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و البته خبرهای خوب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز در راه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا