شهرستان ها

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

فارس– وزیر کشور گفت: توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش فارس در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در بازدید از غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.

احمد وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند؛ علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل‌گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ بیان کرد: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا