شهرستان ها

استفاده از استخرهای ۲ منظور پرورش ماهی و کشاورزی در ایذه

اهواز – رئیس اداره شیلات ایذه گفت: استخرهای ۲ منظوره پرورش ماهی و کشاورزی یکی از روش‌های بهینه استفاده از منابع آبی برای پرورش ماهی است.

علی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استخرهای دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی یکی از روش‌های بهینه استفاده از منابع آبی به منظور پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به شمار می‌رود که علاوه بر کمک اقتصادی به کشاورزی و غنی شدن آب کشاورزی برای افزایش محصول زراعی باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت امکان برداشت آبزیان از دریا، پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری از منابع آبی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان در مناطق روستایی، اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

سروستانی تصریح کرد: در سال جاری برنامه ریزی شده است تعداد ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با وزن متوسط ۱۰ گرم در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان ذخیره سازی شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در ۲ مرحله ۳۷ هزار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ذخیره سازی شده است.

رئیس اداره شیلات ایذه تصریح کرد: پرورش ماهی در تلفیق با کشاورزی و تولید یک محصول پروتئینی با ارزش در کنار محصولات کشاورزی می‌تواند به لحاظ جنبه‌های اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی بسیار تأثیر گذار باشد و مهم‌تر از آن گوشت ماهی نیز به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال جاری ۱۵ استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی، در شهرستان ایذه از طریق ذخیره سازی بچه ماهیان فعال شده اند و پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ تن ماهی گرمابی برداشت شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا