شهرستان ها

استفاده از فن آوری‌ها در کاهش اطاله دادرسی امری است اجتناب ناپذیر

رئیس کل دادگستری اردبیل مطرح کرد؛

رئیس کل دادگستری استان گفت: استفاده از فن آوری‌ها در کاهش اطاله دادرسی امری اجتناب ناپذیر است.


به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین کثیرلو با تبیین و تشریح اهمیت رسالت و وظایف کارشناسان و ذکر  نقش دین و آموزه‌های دینی در تعالی انسان بیان کرد:  هر اندازه بتوانیم ارزش دینی را تقویت کنیم به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و از بروز بسیاری از مشکلات پیش‌گیری می‌شود.

وی با بیان نقش آموزش در تقویت بنیه‌های علمی گفت: مسلماً بیان ضروریّت‌های کارشناسی و آموزش‌های لازم به کارشناسان  می‌تواند در تسریع به رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی و  اتقان آرا در محاکم کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان رویکرد دستگاه قضایی و نیز اهداف و سیاست‌های آن افزود: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی و ایجاد و ارتباط مجموعه‌های ارتباط با دستگاه قضایی خدمت رسانی موثر و مطلوب به مردم تا حصول نتایج مورد قبول است.

وی یکی از مهمترین راهکارهای  رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن را بهره‌مندی از فناوری های نوین دانست و گفت؛ سند تحول قضایی از اسناد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه استفاده از ظرفیت فن آوری‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجر به کسب رضایت‌مندی بیشتر عموم مردم شود.

مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه دادگستری استان در استفاده از فناوری‌های نوین توانسته به موفقیت های چشمگیری داشته باشد یاد آور شد: بیش از ۹۵ درصد رسیدگی‌ها از طریق برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی با زندان صورت می‌گیرد که این امر توانسته است از  بروز بسیاری مشکلات و معضلات احتمالی پیش‌گیری کند.

ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی، مکاتبات سیستمی و… از دیگر اقدامات دادگستری استان در استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین در ارایه خدمات قضایی به مردم است.

وی در پایان پیشنهاد ارتباط مستمر و مداوم کانون کارشناسان با دادگستری استان به منظور احصاء مشکلات و ارایه راهکارهای لازم  از طریق ایجاد کمیته‌های مشترک را ارایه کرد تا مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا