شهرستان ها

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

یزد- مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از رویداد ایده شو دانش‌آموزی از دریافت ۴ هزار و ۴۴۷ ایده و تقدیر از بیش از ۳۵ ایده برتر در مرحله نهایی خبر داد.

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا