شهرستان ها

استقبال گسترده مردم از اولین جشنواره روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر امور روستایی قزوین خبر داد؛

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: با برپایی ۱۵۰ غرفه فعال در اولین جشنواره روستایی و عشایری در قزوین شاهد استقبال گسترده مردم از این رویداد فرهنگی بودیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لیلا غریب از استقبال خوب مردم استان از اولین جشنواره روستایی و عشایری خبر داد و گفت: نظرها و پیشنهاد بازدیدکنندگان در جشنواره بعدی لحاظ خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: اولین جشنواره روستایی و عشایری یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای حوزه روستایی در قزوین بود که با حضور مدیر بخش گردشگری سازمان اکو توسط دهیاری ها برای اولین بار در استان برگزار شد.

وی بیان کرد: این جشنواره با ابتکار استاندار و همراهی معاونت امور هماهنگی عمرانی و مدیرکل امور عشایر استان در راستای معرفی توانمندی‌های روستایی استان در آئین پنجاه بدر برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، آداب و رسوم روستاها و آشنایی هرچه بیشتر فعالان و دوست داران حوزه روستایی با یکدیگر و ایجاد محیطی مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجارب ارزشمند افراد بود.

رئیس ستاد برگزاری اولین جشنواره روستایی و عشایری استان یادآورشد: از همان ابتدای کار ستاد اجرایی جشنواره، با رویکرد عملیاتی و به دور از شعار زدگی و با تمام توان کار خود را آغاز کرد و توانست با تعامل، همفکری و همکاری کار خود را پیش ببرد.

غریب گفت: نصب چادرهای عشایری، پخت نان و آش محلی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری به همراه پایکوبی اقوام مختلف از برنامه‌های جانبی جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۱۹ بخش و ۱۴ ایل عشایری استان قزوین در ۱۵۰  غرفه ظرفیت، توانمندی و محصولات خود را در بخش های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی در مدت چهار روز به نمایش گذاشتند.

غریب بیان کرد: دفتر روستایی استانداری برای افزایش نشاط اجتماعی و معرفی توانمندی های روستاییان و رونق دادن به گردشگری استان، در نظر دارد بزودی مسابقات اسب سواری را در یکی از روستاهای استان برگزار کند و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به صورت مستمر نیز در روستاهای استان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی از دیدگاه های سازنده و پیشنهادات ارزنده همه مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در این جشنواره، بستری فراهم شود تا از تجربه و نظر همه مردم در رفع نواقص و برگزاری بهتر دومین جشنواره روستایی و عشایری استفاده کنیم.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا