شهرستان ها

استقرار ۵۴ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی استان زنجان

معاون گردشگری استان زنجان خبرداد؛

زنجان-معاون گردشگری استان زنجان گفت: 54 نفر راهنمای گردشگری، استان زنجان را به مهمانان نوروزی معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر شرفی گفت: پس از حدود دو سال رکود در صنعت گردشگری، راهنمایان گردشگری استان امسال در همکاری با میراث‌فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده می‌شوند.

معاون گردشگری استان زنجان افزود: موزه‌های مردان نمکی، رختشویخانه، پیر احمد زهرنوش، غار کتله خور، گنبد سلطانیه و کیوسک معرفی در ورودی شهر زنجان مستقر خواهند شد که ۲۴ نفر روز از طرف جامعه راهنمایان گردشگری و بقیه از پرسنل مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان مستقر هستند.

شرفی بیان کرد: تمهیدات لازم برای راهنمایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان زنجان اندیشیده شده و همه بناهای تاریخی استان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.

معاون گردشگری استان زنجان ادامه داد: در این مدت راهنمایان گردشگری شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و بسیاری از آن‌ها از حرفه خود فاصله گرفتند که امیدواریم با شروع تعطیلات نوروز و رونق گردشگری شاهد بازگشت آن‌ها باشیم.

شرفی تصریح کرد: برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در همه اماکن تاریخی قابل بازدید و تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر زنجان، گنبد سلطانیه، موزه‌ها و شهرستان‌های تابعه مستقر خواهند شد و در خصوص پیشینه تاریخی آثار، فرهنگ، آداب‌ورسوم توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا