شهرستان ها

استمرار ساماندهی آب بندان های غیرمجاز گرگانرود/ ۹ سازه تخریب شد

گرگان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عملیات تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه گرگانرود آغاز شده و تاکنون ۹ سازه تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تیموری بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه گرگانرود توسط آب منطقه ای در حوزه روستاهای بی‌بی‌شیروان و سلمان فارسی از توابع شهرستان گنبدکاووس آغاز شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: شروع عملیات از اوایل بهمن ماه بوده و کماکان ادامه دارد.

طبق گفته وی تاکنون بیش از ۹ مورد از آببندان های واقع در بستر رودخانه گرگانرود به مساحت حدود ۳۰ هکتار و حجم ذخیره آبی بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب ساماندهی شده است.

تیموری افزود: طول دیواره های تخریبی در مجموع حدود چهار کیلومتر و حجم عملیات خاکی حدود ۳۵ هزار مترمکعب است و روند تخریب با همکاری همه دستگاه های ذیربط بی وقفه تا تخریب و ساماندهی کامل آب بندان ها ادامه دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عمدتاً آب بندان های غیرمجاز استان بنا به دلایل مختلف در گذشته در بازه ای از رودخانه به طول ۳۰ کیلومتر در گرگانرود بنا شده و در صدد هستیم این مخازن را ساماندهی کنیم تا با مدیریت منابع، مشکلات بهره برداران مجاز پایین دست برطرف شده و هنگام سیلاب هم مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: تعداد آببندان هایی غیرمجاز که بنا داریم آن‌ها را ساماندهی کنیم بیش از ۷۰ فقره بوده که حجمی معادل هشت میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا