شهرستان ها

استمرار طرح بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در استان همدان

همدان- معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: بازرسی ، نظارت و کنترل کالاهای اساسی از ابتدای دی ماه آغاز و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فضلی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی موضوع قانون انتزاع به جز شورای آرد و نان از ابتدای دی ماه در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است، عنوان کرد: در این راستا، تعداد ۱۳ نیرو از سازمان صنعت معدن و تجارت برای کمک به بازرسی به این سازمان مأمور شده‌اند و همزمان با دستور مقام‌عالی وزارت جهاد در دهم آذرماه ۱۴۰۰ مانور و پایش ها آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پایش محصولات اساسی کشاورزی در سراسر کشور از جمله استان همدان با ۲۵ اکیپ سه نفره برگزار شد و عملاً برنامه رصد و پایش و نظارت بر کالاهای اساسی بخش کشاورزی کلید خورد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: در خصوص بازرسی و نظارت بر کنترل کالاهای اساسی از ابتدای دی ماه با انتقال بخشی از نیروهای سازمان معدن در حوزه بازرسی به سازمان جهاد آغاز شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه در این خصوص از ابتدای دی ماه تاکنون تعداد دو هزار و ۱۱۷ مورد بازرسی از ۶ گروه کالایی انجام شده است، ادامه داد: این بازرسی‌ها در ۶ گروه کالایی شامل اقلام پروتئینی، لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز برنج شکر روغن و اقلام اساسی که در قالب تنظیم بازار به استان سهمیه داده می‌شود، به انجام رسیده است.

فضلی با اشاره به اینکه طی این بازرسی‌ها، تعداد تخلف کشف شده از ابتدای قانون انتزاع تاکنون برابر ۲۱۱ مورد به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان بود، اصلی ترین موارد تخلفات مذکور را گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا