شهرستان ها

استمرار و استقامت در امور تبلیغات دینی موجب اثرگذاری خواهد شد

شیراز- رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور گفت: اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی زمانی رخ خواهد داد که فعالیتی مستمر باشد از این رو باید در تبلیغات دینی استمرار و استقامت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی ظهر سه شنبه در جمع مدیران رسانه‌ای هیئات و تشکل‌ها ی دینی پهنه جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه در کارهای تبلیغی استقامت جمعی لازم است بیان کرد: وقتی از کار تبلیغی صحبت می‌شود ذکر این روایت از پیامبر گرامی اسلام اهمیت والای این امر را بیشتر می‌کند، پیامبر اکرم در رابطه با آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود اشاره کرده‌اند که سختی کارهای تبلیغات دینی بسیار زیاد بوده و بر ایشان فشار ویژه ای وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه دین را حفظ کردن کار سختی است و ما در تمامی دوره‌ها شاهد ریزش‌هایی بودیم لذا در این راه استقامت باید داشته باشیم، تاکید کرد که همگی برای استواری و پایداری دین پای کار بیایم و این نیز خود یک جهاد است.

باباخانی اظهار کرد: مسائل انقلاب اسلامی با کار خاص قابل حل نیست و ما زمانی موفق خواهیم شد که با همکاری همدیگر فعالیت‌های خود را به جلو پیش ببریم و مجموعه‌های فرهنگی استان را وارد استقامت کنیم.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی نوک پیکان هستند و دشمنان نقطه زنی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هیئت و مجموعه‌های فرهنگی باید خودشان را تبدیل به نهادهای اجتماعی کنند که علاوه بر برگزاری مراسم بتوانند در لایحه رسانه‌ای و تربیتی، برنامه تدوین کنند.

باباخانی در بخش دیگری با اشاره به مباحث معرفتی و مهارتی در این دوره از طرح، اذعان داشت: ما در دنیای غرب در یک فضای جنگ تمدنی قرار داریم و اهمیت فعالیت فرهنگی، حرکت اجتماعی و تربیتی رسانه‌ای بسیار برای ما مهم است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به گسترش جبهه متدین انقلابی برای کل جامعه و هیئت‌ها، یادآور شد که هیئت‌ها تنها محل عزاداری نیست بلکه جایی است که می‌توان تربیت نسل‌ها در آن اتفاق بیفتد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا