شهرستان ها

اشتغال به کار ۷۰ درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در بازار



رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای استان در بازار کار مشغول به کار هستند.

به گزارش ایلنا، رسول خداوردی وند  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی ۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد و ۲دانشکده در ماکو و میاندوآب در حال تاسیس هستند، تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۶۲۰۰ دانشجو در رشته‌های خاص و باهدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

خداوردی وند یاد آور شد: در حال حاضر میانگین آموزش مهارت محور در کل کشور ۹ درصد است اما در آذربایجان‌غربی این رقم ۱۱ درصد است و هدف گذاری شده آموزش مهارت محور به ۵۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و مسئله محور و همچنین برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه عنوان کرد.

وی به برگزاری  ۳۲ نشست با کارآفرینان برتر استان  در سال گذشته اشاره کرد و یاد آور شد: طرح” تاد” با هدف تربیت نیروی انسانی در استان اجرا می‌شود که در این راستا دانشگاه فنی و حرفه با ۵۹ واحد تولیدی و صنعتی قرارداد تامین نیروی انسانی به میزان ۱۳۰۰ نفر را امضا کرده است که این اقدام برای اولین بار در کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سراسری عکس دانشجویی با موضوع سوگ حسینی، برگزاری جشنواره نبات با موضوع جوانی جمعیت و برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در طول سال جاری خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا