شهرستان ها

اشتغال مهمترین دغدغه مازندران/با موجی از تحصیل کرده‌های بیکار در استان مواجه‌ایم/توسعه صنعت و کشاورزی نوین گامی برای برون رفت از مشکلات بیکاری

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: اشتغال مهمترین دغدغه استان‌ مازندران از شرق تا غرب استان است و وجود ۵۷ هزار بیکار ثبت نام شده در ۳ شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران نیازمند توجه بیشتر مسئولان به بخش اشتغال است.

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:


غلامرضا شریعتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: عملکرد و نگرش نادرست در حوزه سرمایه گذاری طی دهه‌های گذشته  سبب بروز مشکلات بیکاری در استان‌ مازندران شد و اکنون با موجی از تحصیل کرده های بیکار در استان مواجه‌ایم و باید در این راستا با تدبیر و تغییر نگرش به سمت اشتغال زایی رفت.

وی افزود: ۵۷ هزار بیکار در شرق استان مازندران به صورت ثبت نام شده در مراکز کاریابی وجود دارد که از این تعداد ۳۲ هزار نفر در بهشهر، ۱۵ هزار نفر در نکا و ۱۰ هزار نفر در گلوگاه ثبت شدند.

وی با اشاره به فصل برداشت مرکبات در استان‌مازندران و عدم تحقق وعده های دولت در حمایت از باغداران گفت: مازندران بیش از ۱۱۳ هزار هکتار باغ مرکبات دارد و امسال دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول در آن تولید شده است و کشاورزان و باغداران ناامید از حمایت کشاورزان شده اند و سردرختی‌ها همچنان بر روی درختان باقی مانده و رغبتی برای برداشت برای باغدار وجود ندارد. 

شریعتی یادآور شد: با توجه به‌ قول مسئولان مبنی بر حمایت ویژه از باغداران برای فروش محصولات متاسفانه این وعده عملیاتی نشده و باغداران از حمایت دولت‌ ناامید شده‌اند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: براساس آنچه توسط باغداران و کشاورزان بیان‌ می‌شود، آنان نه در زمان تولید و نه در زمان برداشت حمایتی از سوی دولت نمی شوند و این مسئله به نفع اقتصاد ما نیست چرا که باغدار و کشاورزان را سرخورده می‌کند و رغبتی برای تولید باقی نمی‌ماند.

شریعتی افزود: با توجه به شروع فصل زمستان، اگر دچار برف و یخبندان شویم تمامی سرمایه‌های کشاورزان از بین می‌رود و باید مسئولان با جدیت در این بخش وارد و با تدبیر مناسب از باغداران و کشاورزان حمایت کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس تصریح کرد: توسعه صنعت و کشاورزی نوین گامی برای برون رفت از مشکلات بیکاری و اشتغال مازندران است و باید در این بخش بیش از همیشه کار شود.

وی افزود: بیش از یک دهه به فرموده رهبری در جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن وارد جنگ تمام عیار شده و ما باید از شرایط بحرانی در تمام دستگاه‌های اجرایی با در میدان بودن عبور کنیم و جنگ را درک کنیم و با سازوکار زمان صلح در جنگ اقتصادی نجنگیم.

شریعتی گفت: ساز و کار امروز ما در دستگاه‌ها مانند دوران جنگ نیست و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان درگیر بروکراسی اداری هستند و باید این بروکراسی ها برداشته و مسئولان با نگاه واحد برای رفع مشکلات و حمایت وارد میدان شد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا