شهرستان ها

اشتغال ۱۰۵۰ نفر در زندان‌های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

شهرکرد_مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته به‌طور میانگین زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر در زندان‌های استان فراهم شد.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان زندان‌ها به‌عنوان یک سازمان تابعه قوه قضائیه مسئول اجرای مجازات حبس و نگهداری مجرمان است.

وی افزود: در راستای اجرای هدفمند مجازات حبس اقدامات خوبی صورت گرفته است و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری بیان داشت: شاخص کلی این برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی، آموزشی، ورزشی و هنری است، به‌عنوان نمونه سال گذشته در حوزه فعالیت‌های قرآنی ۲۰۳ دوره آموزش در رشته‌های مختلف برگزار شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین جلسات متعدد انس با قرآن در مجموعه زندان‌های استان برگزار شد، در زمینه فعالیت‌های آموزشی، ۲۶۲ دوره آموزش احکام و عقاید برای مددجویان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه زندان‌ها بر اساس قانون، سوادآموزی برای زیر سن ۶۰ سال الزامی است و در این حوزه استان ما سال گذشته رتبه یک کشوری را از آن خود کرد.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به آموزش کلاسیک در زندان‌ها خاطرنشان کرد: برای افرادی که در مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزش و پرورش قصد تحصیل دارند، بستر فراهم می‌شود.

حیدری ادامه داد: در فعالیت‌های ورزشی، ورزش‌های متعدد در مجموعه زندان‌های استان به مناسبت‌های متفاوت برگزار می‎‌شود و سال گذشته ۶ دوره جشنواره در زمینه‌های مختلف برگزار شد.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های هنری چون تئاتر، سرود، نقاشی و… نیز در زندان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود، برنامه اشتغال و حرفه‌آموزی یکی دیگر از برنامه‌های زندان‌ها در این زمینه است.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی گفت: در طول سال گذشته ۹۶ دوره آموزش در این زمینه انجام و بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد گواهی مهارت اعطا شد.

حیدری یادآور با اشاره به اینکه اشتغال زندانیان یکی از برنامه‌های ضروری هم در بحث برنامه‌های اصلاحی-تربیتی و هم توجه به خانواده و معیشت زندانی و خانواده آن‌ها است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌طور میانگین زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر در زندان‌های استان فراهم شد که ۷۲ درصد از محکومین را تشکیل می‌دهد و در طول سال بیش از ۹ میلیارد تومان دستمزد از طریق بنیاد تعاون به‌عنوان بازوی اشتغال مطرح است پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه نباید از حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان غافل شد، در حوزه فعالیت‌های حمایتی یک هزار و ۱۰۰ خانواده را تحت پوشش داریم و در مجموع سال گذشته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه قضائی ۹۵۱ زندانی، مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند و به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مرخصی اعطا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه پابند الکترونیکی یکی از تأسیسات جدید حقوقی است بیان داشت: در این استان ۲۴۶ مورد اجرا شده است.

وی از رسیدگی به ۶ هزار و ۱۰۰ پرونده از طریق دادرسی الکتریکی در سطح این استان خبر داد و بیان داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم برای بهبود وضعیت زندان‌هی استان و حمایت از زندانیان و به‌ویژه خانواده‌های آن‌ها گام برداریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا