شهرستان ها

اصلاح مولفه های نادرست در برگزاری مراسم عروسی و سوگواری در کازرون

کازرون – امام جمعه کازرون گفت: مدیریت فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه‌هایی از قبیل اصلاح مولفه های نادرست در مراسم های عروسی و سوگواری در شهرستان کازرون ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام محمد صباحی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون با موضوع بررسی و اصلاح مؤلفه‌های نادرست فرهنگی در مراسم عروسی و سوگواری در کازرون با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا برای مسئولین بوده و پیگیری امور و موضوعات مختلف مصوب پیرامون شهرستان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: برخی مصوبات در دیگر شوراهای شهرستان لازم به بررسی ابعاد فرهنگی و طرح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان هستند تا این مهم نادیده گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه ارائه طرح و مسائل قابل توجه، مصوبه و پیگیری جدی شورا را به دنبال دارد، بیان کرد: نه تنها لازم به بررسی مباحث مختلف فرهنگی است، بلکه بعضاً برخی بدیهیات نیز رها شده که از آن جمله مسئله ورود سگ به شهر و سگ‌گردانی در گستره عمومی شهر است.

حجت الاسلام صباحی در ادامه با اشاره به مسئله تیراندازی در مراسم عروسی و ختم و همچنین برخی رفتارها و مراسم که آسیب‌زا بوده و یا مغایر با فرهنگ عمومی و اصیل شهرستان کازرون هستند، لزوم مدیریت فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه‌هایی از این قبیل را نیز ضروری دانست و خواستار بررسی آنها شد.

در ادامه فرماندار شهرستان کازرون ضمن بیان لزوم بررسی معضلات شهرستان و بیان آنها به عنوان طرح پخته در شورا، افزود: شورای فرهنگ عمومی نیاز به عملکرد و پیگیری پیوسته متداوم دارد.

بخرد افزود: لازم است که سین اجرایی برای مراسم تعیین شود تا موجب ضابطه‌مند شدن مراسم و جلوگیری از اضافه شدن اقدامات خودسرانه هر شخص گردد.

در این جلسه با تصویب تشکیل کارگروه و انتخاب اعضا جهت رسیدگی کارشناسی به آداب و مراسم شادی و سوگواری مناطق مختلف شهرستان و ارائه نتایج در جلسه بعدی برای نتیجه گیری و انجام مصوبات پیرامون مراسم عروسی و ترحیم پایان یافت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا