شهرستان ها

«اصناف»، بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور هستند

جهرم – فرمانده سپاه جهرم گفت:اصناف، بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به شمار رفته که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده ‌اند.

غلامعلی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با گرامی داشت روز ملی «اصناف» گفت: در آئین حیات بخش اسلام، کار، تلاش، کسب درآمد و روزی حلال یکی از پایه‌های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است و بر اساس آنچه در روایات اهل بیت (ع) مورد تأکید قرار گرفته کسب و کار حلال ریشه بسیاری از خُلقیات و فرهنگ جامعه است.

وی افزود: اصناف، بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به شمار می‌روند که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده اند.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم ادامه داد: همچنین، با توجه به گستره فعالیت اصناف در کشور، علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی، در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که اصناف در عرصه‌های مختلف و از همه مهم‌تر عرصه اقتصادی جامعه دارند، باعث شده تا نگاه‌ها به سمت این بخش به عنوان بخشی اثرگذار در رونق تولید و همچنین برخورد با کالای قاچاق در نظام توزیع جلب شود‪.

احمدی اظهار کرد: اصناف با بصیرت در تمامی مراحل انقلاب همراه با اقشار مختلف مردم سختی‌های مسیر توسعه را پیموده و با تداوم حضور خود به ویژه در شرایط خاص رکود اقتصادی کنونی و زیان‌های مالی و معنوی ناشی از شیوع بیماری کرونا بدون هیچگونه حمایت دولتی، تنها با اتکا به داشته‌های خود به ویژه اتحاد و همدلی و با دشمن شناسی بموقع، همواره موجب موفقیت‌های بیشماری در کشور بوده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا