شهرستان ها

اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

تربت حیدریه- معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نهضت ساخت بیمارستان به ویژه در مناطق محروم انجام و در کمتر از سه سال ۱۷ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی صبح پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد زاوه اظهار کرد: وزارت بهداشت برای توسعه مراکز درمانی به خصوص در مناطق کم‌برخوردار برنامه ویژه ای دارد و افتتاح این مرکز درمانی از این دست پروژه‌ها بود.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۳۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شده است گفت: برای ساخت بیمارستان راشد زاوه دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: در کمتر از سه سال دولت سیزدهم در نهضت بیمارستان سازی به ۱۷ هزار تخت رسیدیم که معادل ۱۳ درصد قبل و بعد از انقلاب است.

کریمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هدف اجرای عدالت است افزود: بر همین اساس سالانه ۳۸۰ قلم تجهیزات پزشکی خریداری و اغلب در مناطق کم‌برخوردار و محروم توزیع می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمبود پزشک در مناطق کم‌برخوردار و محروم بیان کرد: سیاست وزرات بهداشت برای تأمین نیروهای متخصص بیمارستان‌های متخصص کشور بر مبنای مناطق محروم است، لذا برای شهرهای مثل تهران، البرز، توزیع فارغ‌التحصیلان پزشکی ممنوع است و بیشتر به سمت مناطق محروم می‌فرستیم.

وی گفت: سالانه نزدیک به دو هزار و۸۰۰ متخصص در کشور توزیع می‌شود و امسال هم بر همین اساس شهریور ماه توزیع پزشک داریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا