شهرستان ها

اعتبارات تجهیزاتی به زودی به دانشگاه ها تزریق می شود

ساری- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که مازندران سهم بالایی در وزارت علوم دارد، گفت: به زودی اعتبارات تجهیزاتی به دانشگاه ها تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی صبح چهارشنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه مازندران سهم بالایی در وزارت علوم دارد، گفت: به زودی اعتبارت تجهیزاتی به دانشگاه‌های کشور و استان تزریق می‌شود.

وی تعامل دانشگاه‌های مازندران را با وزارت علوم مطلوب توصیف کرد و توجه ویژه به این استان را لازم دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷ رئیس دانشگاه و پارک وابسته به وزارت علوم از مازندران هستند.

وی به نقش مازندران در پرورش عالمان اشاره و اضافه کرد: این استان سهم بسزایی در تولید علم دارد.

علی نژاد رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها مسئله محور هستند، افزود: دانشگاه‌ها باید به مسئولان برای حل مشکلات راهکار دهند و در این راستا قرارگاهی در استان مازندران راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد دریا از مؤلفه‌های برنامه هفتم توسعه بیان کرد و در این راستا میز دانشگاه و دولت در حوزه اقتصاد دریا در دانشگاه مازندران راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پنج دانشگاه دولتی زیرمجموعه وزارت علوم در استان فعالیت می‌کند، افزود: در مجموع ۱۱۹ واحد دانشگاهی در استان با ۱۵۰ هزار دانشجو در استان تحصیل می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا