شهرستان ها

اعتبارات تشکل‌های جوانان استان کرمانشاه ۲ برابر می‌شود

کرمانشاه- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مجوز هیچ سمنی ابطال نشده است، گفت: اعتبارات تشکل‌های جوانان استان کرمانشاه ۲ برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید یامین‌پور در همایش گرامیداشت هفته تشکل‌های اجتماعی که در سالن اجتماعات شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ادعای دولت سیزدهم مردمی بودن خود است و معتقدیم پیشبرد برنامه‌ها بدون حضور و مشارکت مردم میسر نیست.

وی با اشاره به دغدغه‌های تشکل‌های مردمی و جهادی و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به یکدیگر، تصریح کرد: ما مأمور به حمایت از همه تشکل‌های جوانان هستیم، از طریق سازمان واسط از تشکل‌های مردمی حمایت کردیم و دو سوم حمایت‌ها به تشکل‌های غیر سمن‌های جوانان اختصاص یافت.

یامین‌پور در ادامه تاکید کرد: منابع دولتی نباید صرف تولید ثروت در سمن‌ها شود و این خط قرمز ما است کمک ما باید به بخش توسعه و گسترش خدمات سمن‌ها اختصاص یابد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به یکی از دغدغه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان سمن‌ها، گفت: درباره عدم به رسمیت شناختن سمن‌ها از سوی ادارات همچنان مشکل وجود دارد غافل از اینکه چه بهره‌ای می‌توان از ظرفیت سمن‌ها برد.

وی با اشاره به پیگیری مکرر استاندار کرمانشاه درباره مشکلات سمن‌های استان کرمانشاه، تصریح کرد: استاندار کرمانشاه با توجه سابقه‌ای که از ایشان وجود دارد به حوزه سمن‌ها وقوف داشته و مسائل سازمان‌های مردم نهاد را دغدغه مندانه از سازمان ملی جوانان پیگیر بوده‌اند.

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مأموریت ما توسعه مشارکت‌های اجتماعی با سازمان‌های مردم نهاد است، افزود: معتقدیم بخشی از رشد جتماعی موکول به آموختن مشارکت اجتماعی از طرف جوانان است.

یامین پور در پاسخ به دغدغه‌های سمن‌های محیط زیستی در خصوص ابطال مجوزها، گفت: در مورد سمن‌های محیط زیستی به دنبال همگرایی برای کار مشترک هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ۲ سال مجوز هیچ سمنی ابطال نشده و حتی در اغتشاشات سال گذشته یک گزارش امنیتی نداشتیم که نشان دهد سازمان مردم نهاد در اقدامات ضد امنیتی مشارکت و نقش داشته‌اند.

معاون وزارت ورزش و جوانان وجود تنوع در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان را مبارک دانست و تاکید کرد: تنوع فکری مورد پذیرش بوده اما سمن‌ها حق کنش سیاسی و تبلیغات سیاسی با استفاده از حمایت‌های دولت را ندارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا