شهرستان ها

اعتبار ویژه ای به نوسازی ناوگان کشاورزی اختصاص یابد

گرگان-نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهادکشاورزی اعتبار ویژه ای به بخش نوسازی ناوگان کشاورزی در قالب تسهیلات تخصیص بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر رحمت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه در نشست نمایندگان، مدیران و فعالان اقتصادی گلستان با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در این سرزمین روزی ۱۵۷ هزار هکتار پنبه کشت می‌شد و در کارخانه‌های پنبه پاک کنی و نساجی افراد زیادی در این حوزه مشغول بودند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار خرسندی وزارت جهاد کشاورزی برای احیای پنبه در گلستان، گفت: امسال محصول پنبه با کشاورزان هزار هکتار کشت قراردادی انجام شده و امیدواریم سال آینده این رقم به ۵ هزار هکتار افزایش یابد.

وی ادامه داد: تأسیس سازمان پنبه در استان هم دارای اهمیت است که آن را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در توضیح مشکل مرغداران، گفت: شورای قیمت گذاری باید سیاستگذاری و نظارت در این بخش را به درستی پیش ببرد و هرجایی هم لازم باشد نمایندگان مجلس هم به کمک وزیر جهاد کشاورزی می آیند.

وی بابیان این مطلب که ۹۵ درصد مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان مساله اشتغال است، افزود: مشکل بیکاری در حالی مطرح می‌شود که در استان ظرفیتی حدود ۳۰ کارخانه آرد داریم که به صورت فصلی فعال هستند.

نوروزی ادامه داد: در صورت تأمین گندم به میزان ظرفیت کارخانه‌های آرد استان در این بخش اشتغال افزایش می‌یابد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری فرسودگی ناوگان کشاورزی، افزود: نیاز استان به خریداری کمباین، تراکتور، کودپاش و بذرپاش است و باید تسهیلات به کشاورزان برای نوسازی ماشین آلات اختصاص یابد تا مانع هدررفت محصولات کشاورزی باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا