شهرستان ها

اعضای هیئت علمی وضعیت معیشتی نامناسب دارند

اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی وضعیت نامناسب معیشتی داشته و انتظار بهبود وضعیت را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی شامگاه پنجشنبه در نشست اساتید عضو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی و ۴۰۰ نفر کارمند رسمی و شرکتی در تلاش هستند تا در خدمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی این دانشگاه باشند.

وی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا تحصیل می‌کنند که ۶۲ رشته شامل دانشجویان مقطع کارشناسی، ۱۲۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۱ رشته نیز در مقطع دکترا فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به فعال بودن ۹ دانشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و ۱۰ مجله علمی، پژوهشی را در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و گفت: بر پایه رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۳ توانسته رتبه خود را بهبود ببخشد.

چمنی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور جایگاه شانزدهم و در بین دانشگاه‌های وزارت علوم جایگاه سوم را دارد و در میان دانشگاه‌های دنیا نیز جایگاه یک‌هزار و ۴۵۷ را کسب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جز یک درصد اساتید برجسته دنیا هستند و با تلاش و سعی اعضای هیئت علمی روند مطلوبی را در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه شاهد هستیم.

چمنی اضافه کرد: اساتید این دانشگاه به ویژه اساتید با سوابق کمتر از پنج سال حقوق ۱۳ تا ۱۴ میلیونی دریافت می‌کنند و به هیچ وجه این منابع درآمدی کفاف و پاسخگوی وضعیت معیشتی آنها نیست.

وی بیان کرد: متأسفانه برخلاف سال‌های گذشته که مالیات ۱۰ درصد از حقوق اساتید کسر می‌شد، این مبلغ به صورت پلکانی در نظر گرفته شده و در بین اساتید دانشگاه عمده آنها وضعیت معیشتی نامناسب دارند.

چمنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتظار می‌رود در کنار سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی، به وضعیت معیشتی اساتید دانشگاه رسیدگی شده و افزایش حقوق برای آنها اعمال شود.

وی تصریح کرد: دومین مطالبه به حق اساتید دانشگاه اختصاص زمین و شهرکی مناسب برای احداث واحدهای مسکونی برای اساتید است که امیدواریم در این زمینه نیز دولت سیزدهم گام‌های اساسی را بردارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی کمک استاندار اردبیل را در حوزه توسعه خوابگاه‌ها یادآور شد و گفت: در حالی که در کشور دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌ها ۳۷ درصد است و حرکت به سمت ۵۰ درصد شروع شده اما در دانشگاه محقق اردبیلی پوشش دانشجویان در خوابگاه‌ها کمتر از ۲۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اردبیل و چند نفر از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی و آزاد اسلامی دیدگاه‌های خود را با هدف حمایت و پشتیبانی از مراکز علمی و دانشگاهی، اصلاح و بهبود وضعیت معیشتی اساتید دانشگاه به ویژه اساتید فعال در دانشگاه آزاد و همچنین اختصاص منابع اعتباری برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را خواستار شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا