شهرستان ها

اعلام جرم علیه مصادیق ترک فعل مدیران در حوزه عفاف و حجاب

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: علیه مدیرانی که در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت داشته باشند و به آن عمل نکنند، اعلام جرم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح یک شنبه در همایش عفاف و حجاب اظهار کرد: علیه مدیرانی که در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت داشته باشند و به آن عمل نکنند، اعلام جرم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر با اولویت تذکر لسانی گامی بسیار مهم و اساسی در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه‌های موردنظر در حوزه اجرای بایسته‌های حجاب و عفاف است.

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود که در این حوزه ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد که عمدتاً از علایق و سلایق و نوع رویکرد مدیران ناشی می‌شود.

براتی زاده گفت: این امر باعث بروز رفتارهای انفعالی و یا سهل انگاری مسؤولان در اجرای مقررات مربوط به حجاب و عفاف می‌شود لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مکلفند با مصادیق عدم رعایت حجاب اسلامی برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: با کمال تأسف باید اذعان داشت برخی دستگاه‌ها جهت انجام وظایف قانونی خود نسبت به اجرای مقررات مربوط به حجاب و عفاف اراده انجام کار را ندارند.

وی افزود:: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم باید این مطالبه عمومی را با جدیت و قاطعیت دنبال کنند.

براتی زاده گفت: تعدادی از متصدیان امور صنفی علاوه بر اینکه خودشان حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند حتی در مواردی این مکان‌ها محفلی برای تجمع و دورهمی افراد بی حجاب شده که این امر می‌تواند زمینه ساز مفاسد متعددی شود که تبعات بسیار منفی بر این رفتارها متصور است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا