شهرستان ها

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه در روزهای آینده

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی طی روزهای آینده از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه در روزهای آینده خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای قوی از اواخر روز سه شنبه تا ظهر جمعه جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده و بتدریج سبب بارندگی و وزش باد در استان کرمانشاه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه طی روزهای آینده صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارندگی نسبتاً سنگین، رعدوبرق با احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید در روزهای سه شنبه و چهار شنبه و نفوذ غبار عمدتاً به نواحی غربی استان کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

دولتشاهی بیان کرد: رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمالاً سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان برخی رودخانه‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال لغو پروازها از مخاطرات احتمالی است.

وی ادامه داد: لایروبی و پاک سازی کانال‌ها، آب‌روها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کنترل حجم آب سدها، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه، عدم فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های هواشناسی برای روزهای آینده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا