شهرستان ها

اعلام گزارش راستی آزمایی اشتغال در لرستان/ ۳۳ هزار شغل ثبت شد

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان با اعلام گزارش راستی آزمایی اشتغال در این استان، گفت: در سامانه رصد، ۳۳ هزار و ۲۶۴ شغل ثبت شده و این عدد معادل ۸۵ درصد از تعهد استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز سه شنبه در شورای اشتغال لرستان در سخنانی با بیان اینکه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعهد اشتغال لرستان در سال ۱۴۰۱، ۳۹ هزار و ۱۴۵ شغل بوده است، اظهار داشت: البته این عددی که بدون هماهنگی برای استان تعیین شده، واقع بینانه نیست، به طور مثال تعهد اشتغال برای همدان ۲۰ هزار شغل، مرکزی ۲۰ هزار شغل و… در نظر گرفته شده، اما تلاش خوبی در استان صورت گرفته و اگر امسال تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به موقع پرداخت می‌شد، امکان تحقق ۱۰۰ درصد اشتغال استان فراهم می‌شد.

اعلام گزارش راستی آزمایی اشتغال لرستان

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشی که اعلام شده، ۳۳ هزار و ۲۶۴ فرصت شغلی در سامانه رصد استان ثبت شده است، عنوان کرد: این عدد معادل ۸۵ درصد از تعهد اشتغال استان است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، بیان داشت: بر اساس جامعه آماری ۸۰۰ شغل که مورد راستی آزمایی قرار گرفته، بیش از ۸۵.۶ درصد تایید شده که این عدد، رقم بسیار خوبی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پیش بینی این است که با این روند می توان ادعا کرد که ۲۷ تا ۲۸ هزار شغل در استان ایجاد شده است، افزود: این در حالیست که تا کنون تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ به نحو مطلوبی به استان پرداخت نشده است.

ایجاد اشتغال یکی از آیتم‌های ارزیابی مدیران است

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر نامه ای از وزارت کشور به استان ابلاغ شده، مبنی بر اینکه میزان اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کنیم، گفت: در این راستا دستگاههای اجرایی مکلف هستند که تا پایان هفته جاری بر اساس واقعیات موجود، نه کم و نه زیاد، میزان شغلی را که می توانند ایجاد کنند به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه این آمار در اختیار ما قرار داده می شود تا آن را به مرکز اعلام کنیم، تصریح کرد: یکی از آیتم های ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی متناسب با ظرفیتی که دارند، ایجاد شغل است.

ابراهیمی، ادامه داد: مدیران باید نهایت تلاش و کوشش خود داشته باشند و آمار خود را در اسرع وقت اعلام کنند.

مرکز آمار با مرکز اشتغال لرستان هماهنگ نیست

وی با اشاره به اینکه پرداخت اعتبارات دستگاههای اجرایی در سال آینده بر اساس عملکرد امسال است، تصریح کرد: در سال آینده در شورای توسعه و برنامه ریزی این دستگاهها را اعلام می کنیم و دستگاههایی که بالاتر از تعهد خود شغل ایجاد کرده اند، از منابع بیشتری برخوردار خواهند شد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، تاکید کرد: مشکل اصلی مردم شغل است و دستگاهها باید اشتغال ایجاد کنند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تاکید کرد: مرکز آمار را با مرکز اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هماهنگ کنند، نمی شود ما ۲۸ هزار شغل ایجاد کنیم اما تغییری در آیتم های اقتصادی استان ایجاد نشود و نداشته باشد.

وی، بیان داشت: این دو جداگانه از هم کار را انجام می دهند، باید این دو در یک ارتباط منطقی با هم قرار گیرند تا اثرات اقدامات به مردم ابلاغ شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا