شهرستان ها

افتتاح مخزن ۱۰۰۰مترمکعبی آق قلا ۸ روستا را از تنش آبی نجات می‌دهد

آق قلا- فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان این که یکی از معضلات استان، تنش آبی است، گفت: با افتتاح مخزن هزار مترمکعبی پیرواش آق قلا هشت روستا از تنش آبی خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ملک شاهکوهی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی منطقه پیرواش آق قلا اظهارکرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌هایی که بسیج و سپاه در سال‌های اخیر جزو برنامه‌های اصلی کار خودش قرار داده، بحث محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه یکی از معضلات و تنش‌هایی که در استان گلستان وجود دارد، بحث تنش آبی است، افزود: ۴۳۲ پروژه آب رسانی در روستاهای استان گلستان با مشارکت و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان آبفای استان و بسیج سازندگی در حال اجرا بوده که از این ۴۳۲ روستا ۸۰ پروژه و ۸۰ روستا به صورت کامل آب رسانی شده است.

شاهکوهی گفت: تا کنون هشت چاه آب، حفاری و تجهیز شده، ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه لوله گذاری شده، ۳۰ مخزن آب با متراژهای مختلف و ۱۲ ایستگاه پمپاژ آب به پایان رسیده، ۱۳ حوضچه بتنی و چکمه‌ای احداث شده و ۹۰ کنتور هم در استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: مخزنی که امروز شاهد پایان بتن ریزی آن هستیم، یکی از بزرگترین مخزن‌های آب شهرستان گرگان است و با اقدام خوبی که بسیج سازندگی انجام داد این مخزن هزار مترمکعبی افتتاح خواهد شد و هشت روستا از تنش آبی خارج خواهند شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا