شهرستان ها

افتتاح مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران

شهرکرد- مرکز جوار کارگاهی رنگرزی با همکاری پدر رنگ ایران در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری به منظور حفظ و احیای هنر رنگرزی و توسعه آن اقدام به افتتاح مرکز جوارکارگاهی رنگرزی در کارگاه سیدعلی عسگری ارجنکی واقع در چالشتر کرد.

عسگری به عنوان رنگرز برتر چهارمحال و بختیاری مطرح بوده و معروف به پدر رنگ ایران است.

این استاد رنگرزی طی سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ نوع رنگ گیاهی و ثابت با کد و شناسنامه به ثبت است.

سیدعلی عسگری ارجنکی در این مراسم یادآور شد: بسیاری از شغل‌ها وابسته به صنعت رنگرزی هستند و باید حمایت های لازم از این صنعت مهم و کاربردی در چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری هم اظهار داشت: حفظ، احیا، پاسداشت و ترویج هنرها و صنایع دستی بومی و سنتی و آثار ارزشمند و ماندگار تاریخی و فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعد، از ضروریات جامعه و قومیت‌های مختلف است.

علیرضا کریمزاده بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری شهرت جهانی قالی چالش‌تر و دیگر بافته‌ها، مرهون رنگرزی هنرمندان این منطقه است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به یکی از قطب های تولید رنگ‌های طبیعی فرش ایران تبدیل شده است و باید برای احیای رشته های زیست بوم و آموزش مهارتی و ارتقای آنها تلاش کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش های جوارکارگاهی و بین کارگاهی و آموزش در محیط کار واقعی می تواند کلیدی برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی کشور باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا