شهرستان ها

افتتاح و بهره برداری از چند طرح حوزه سدسازی و صنعت در ایجرود

زنجان-فرماندار ایجرود گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان، چند طرح مهم در حوزه های سد سازی، صنعتی و فرهنگی در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

روح الله جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان اینکه در دور اول سفر رییس جمهور به استان زنجان، برای ایجرود اعتباری در حدود ۲۰۷ میلیارد تومان در حوزه‌های آب، گازرسانی، ورزش، آبخیزداری، کشاورزی و فرهنگی مصوب شده بود، گفت: مهمترین این مصوبه‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان برای پروژه سد بلوبین و ۱۱ میلیارد تومان برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری زرین آباد بود.

وی با بیان اینکه سد بلوبین به مرحله آبگیری رسیده است، افزود: سد بلوبین دارای حجم مخزن حدود ۳۰ میلیون مترمکعب و ۱۷.۵ مترمکعب حجم آب تنظیمی است که آب شرب ۲ شهر و ۹۲ روستا و نیاز آبی بخشی از صنایع را تأمین خواهد کرد.

جعفری ادامه داد: مطالعات این پروژه از سال ۱۳۸۶ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دولت سیزدهم به ۸۲ درصد پیشرفت و مرحله آبگیری رسیده است. تا پایان سال ۱۴۰۱ در حدود ۳۳۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و اعتبار مصوب در سال جاری ۷۳ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار ایجرود با اشاره به احیای یک واحد تولید کننده فولاد در شهرستان ایجرود، گفت: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن، ۲۵۰ هزار تن آگلومره و ۲۵۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه گذاری خارجی ۲۰۰ میلیون دلار را دارد. این شرکت در سال‌های گذشته راکد بود که در سال جاری واحد اختلاط شروع به فعالیت کرده است.

افتتاح خط تولید فلز استراتژیک کبالت با عیار ۹۹.۹۶ درصد از پسماند روی

جعفری افزود: یک شرکت دانش بنیان تحقیقات بین‌المللی صنعت و معدن افتتاح طی سفر هیئت دولت به شهرستان ایجرود افتتاح خواهد شد که؛ این شرکت برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه تولید فلز استراتژیک کبالت با عیار ۹۹.۹۶ درصد را از پسماند روی انجام می‌دهد.

وی افزود: برای راه اندازی این مجموعه ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری (بخش خصوصی) صورت گرفته و با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر ۱۰۰۰ تن کبالت در سال تولید خواهد شد.

فرماندار ایجرود در ادامه در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان ایجرود طی سفر رییس جمهور به استان زنجان، گفت: تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری زرین آباد؛ عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۴ شروع شده بود و دارای پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد است. بخش مهم این مجتمع آماده بهره برداری است.

پیگیری مسائل مربوط به تسریع در تکمیل پتروشیمی

جعفری افزود: همچنین تکمیل خط انتقال پروژه انتقال آب از سد گلابر؛ خط انتقال این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسیده و با تکمیل ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه، آب صنایع و آب شرب روستاهای دهستان ایجرود بالا از طریق آن تأمین خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پیگیری مسائل مربوط به تسریع در تکمیل پتروشیمی، حمایت اعتباری از پروژه‌های، باند دوم محور زنجان-بیجار، سد بلوبین، خط انتقال آب از سد بلوبین از مهمترین مطالبات شهرستان است که در سفر دور دوم رییس جمهور به استان زنجان مطرح خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا