شهرستان ها

افتتاح ٢١کیلومتر راه در آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین

ارومیه – رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح ٢١ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حمزه لو ظهر شنبه در در نخستین جلسه ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی استان بر ارتقای ضریب ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای منتهی به مرز تمرچین تأکید کرد و گفت: عملیات زیرسازی پروژه‌های راهسازی احداث قطعه ١و٢ بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین، سه‌راهی دارلک مهاباد و میاندوآب – بوکان تکمیل و جهت تردد آسان زائران در روزهای آینده آسفالت و بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تردد از مرز تمرچین مسافت، زمان و هزینه سفر زائران عتبات عالیات را کاهش می‌دهد، گفت: شرایط آب‌و هوایی پایانه مرزی تمرچین نسبت به دیگر مرزهای زمینی معتدل است و این مرز به لحاظ شاخص‌های گردشگری در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر استفاده از این رویداد بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه تأکید کرد و یادآور شد: برای نخستین بار زائران اربعین از مرز تمرچین اعزام خواهند شد و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان باید با برنامه‌ریزی مدون نتایج مطلوبی را از این ظرفیت به دست آورند.

حمزه‌لو از تعیین مسیرهای پدافندی در اطراف پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: پارکینگ‌ها در نقاط مختلف محورها برای استقرار موکب‌ها آماده‌سازی شده و تمامی منابع و ماشین‌آلات گروه‌های راهسازی در اختیار ستاد اربعین هستند.

در این جلسه وظایف هریک از اعضا مشخص و بیان شد که تمامی حوزه‌ها در کنار تشکل‌های مردم نهاد با تمام قوا برای برپایی باشکوه‌تر حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی تلاش می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا