شهرستان ها

افتتاح 4 کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی 22 نفر در ایلام

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: همزمان با هفته جهانی صنایع دستی، 4 کارگاه تولید صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان با اشتغالزایی 22 نفر افتتاح شد.


فرزاد شریفی در گفت وگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در استان ایلام مزیت‌های فراوانی از نظر تولید صنایع دستی وجود دارد که با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در استان، در شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان و چوار کارگاه‌هایی بر اساس تولید و مزیت نسبی هر منطقه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در این کارگاه‌ها 22 نفر به کارگیری خواهند شد، افزود: در کارگاه حصیر بافی و چرم دوزی دهلران 2 نفر، کارگاه گلیم نقش برجسته شهرک اسلامیه در شهرستان مهران 8 نفر، کارگاه خراطی چوب آبدانان 4 نفر  و کارگاه تولید صنایع دستی چوار نیز 8 نفر مشغول به کار می‌شوند.

شریفی با بیان اینکه برای راه اندزی این چهار کارگاه تولیدی ما از تمام پتانسیل حمایتی مجموعه میراث فرهنگی استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی و افتتاح کارگاه‌های تولید صنایع دستی، قریب یک 10 میلیارد ریال از اعتبارات حمایتی در قالب وام از محل تبصره 18 هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در پایان عنوان کرد: برای حمایت و فراهم شدن بستر فروش بیشتر و ورود جریان نقد به چرخ کارگاه‌های تولید صنایع دستی، در سطح استان نمایشگاه‌هایی را با محوریت صنایع دستی دایر کردیم که خوشبختانه استقبال شرکت کنندگان نیز خوب بود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا