شهرستان ها

افرادی که قرآن آتش می‌زنند با عدالت در جنگ هستند/ دشمنان امام حسین(ع) فهم غلطی از دین داشتند

امام جمعه قزوین:

امام جمعه قزوین گفت: کسانی که قرآن به آتش می‌کشند یعنی با عدالت می‌جنگند و باید بدانند هیچگاه در مقابل عدالت کسی پیروز نخواهد شد و روزی عدالت در عالم ماندگار خواهد شد و آن چیزی که می‌ماند پرچم علم، دانش، انسانیت و ارزش‌های الهی خواهد بود.


به گزارش ایلنا و به نقل از رابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در ظهر عاشورا در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به ندرت پیش می‌آید جمعه و عاشورا در یک روز قرار بگیرند، روایت داریم که ظهور امام زمان (عج) در روز جمعه است، همچنین روایت داریم که ظهور حضرت در روز عاشورا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آن‌هایی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند اسم شان مسلمان بود، نماز می‌خواندند، وقتی که فرمانده آن‌ها می‌خواست آنان را به جنگ تشویق کند می‌گفت بشتابید و برای عزیمت به بهشت به پا خیزید.

وی اضافه کرد: طبق فرموده امام حسین(ع) این‌ها دین‌شان مزه سر زبانشان است، تا زمانی که معیشت و زندگی‌شان با دین می‌چرخد، دین سر راه‌شان نیست و مزاحمتی برایشان ندارد، دین دارند اما همین که پای امتحان به میان آمد دینداران کم می‌شوند.

وی یادآور شد: این امر شامل امروز تا قیامت است، دین اگر در مقابل امتحانات سالم بماند دین است، آن‌هایی که ادای دین در می‌آورند و دین را ابزار دنیای خود می‌کنند، خیلی حال خوبی ندارند، خدا کند ما آن‌طور نشویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آن کسانی که مستقیماً دنیاپرست هستند و می‌گویند ما فقط برای دنیا می‌دویم، این‌ها ارزش شان بیشتر از کسانی است که ادای دین در می‌آورند اما دنبال دنیا می‌دوند، برای اینکه آن دسته اول دین را به بازی نمی‌گیرند ولی دسته دوم دین را برای رسیدن به مقاصد شیطانی و دنیاپرستی خود تبدیل به اسباب‌بازی کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان امام حسین(ع) فهم غلطی از دین داشتند، ادامه داد: کسانی که فقط نام دین را فهمیده بودند مقابل امام حسین (ع) ایستادند اما کسانی که حقیقت دین را چشیدند تا آخرین نفس پای دین ایستادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: در صحیفه سجادیه شاهد نوعی گفتمان سازی و تمدن سازی است که می‌توان در هر زمانی از مفاهیم آن استفاده کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسانی که خیمه‌های اباعبدالله الحسین (ع) را در چنین روزی به آتش کشیدند، همان‌ها قرآن سوزی می‌کنند، با عفاف و حجاب مشکل دارند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا