شهرستان ها

افراد با علائم مسمومیت بر اثر متانول به مراکز درمانی مراجعه کنند

کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد دارای علائم مسمومیت بر اثر متانول بدون نگرانی و استرس از موضوعات دیگر فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شهرام صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افرادی که بر اثر سو مصرف مشروبات الکلی دچار علائمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علائم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علائم تنفسی، درد قفسه سینه شده اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تأخیر در مراجعه ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مسمومان داشته باشد

صیادی افزود: افراد دارای علائم مسمومیت ناشی از متانول بدون هیچ نگرانی و استرس از موضوعات دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از افرادی که مراجعه کردند علائم مسمومیت نداشتند اما چون به همراه دیگر افرادی که دچار علائم شده اند مصرف الکل داشته اند به بیمارستان مراجعه کرده و سم متانول در آزمایشات آنها دیده شده و فوراً درمان برای آنها آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: مراجعه زودهنگام و دیالیز به موقع و سریع می‌تواند سم را از بدن فرد خارج کند و از بروز عوارض بیشتر همچون اختلال بینایی، نابینایی، خونریزی گوارشی، مغزی و حتی فوت جلوگیری کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا