شهرستان ها

افراد واکسن نزده در مسیر موافق ویروس قدم برمی‌دارند

اردستان-مدیر شبکه بهداشت اردستان گفت: افراد واکسن نزده به تعبیری در مسیر موافق ویروس قدم بر می‌دارند و درخواست داریم هرچه سریع‌تر برای عدم انتقال بیماری به دیگران برای واکسن زدن اقدام کنند.

حسن ذبیحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عادی انگاری و سرعت سرایت بالای امیکرون منجر به افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در شهرستان اردستان شده است و اکنون شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اشاره به شیوع پیک ششم در کشور و استان اصفهان، افزود: خیلی از بیماران برای انجام تست تشخیصی مراجعه نمی‌کنند درحالیکه اُمیکرون دارند پس به همین دلیل تعداد بیماران بیش از آمار رسمی است.

تمام ویروس‌ها تا ۱۴ روز امکان انتقال دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: افراد مبتلا خودشان را تا ۱۴ روز و تا رفع علائم قرنطینه کنند چراکه تمام ویروس‌ها تا ۱۴ روز قدرت انتقال به دیگران را دارندو این کار در راستای اینکه آمار مبتلایان خیلی افزایش پیدا نکند، مؤثر است.

وی با تاکید بر تزریق دز سوم، گفت: مردم علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند چرا که تا ۹۰ درصد تأثیر دارد.

ذبیحی تاکید کرد: افراد واکسن نزده به تعبیری در مسیر موافق ویروس قدم بر می‌دارند و درخواست داریم واکسن‌نزده‌ها هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص آمار واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹ نفر دز اول واکسن و ۳۱ هزار و ۶۹۷ نفر دز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

ذبیحی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۷۷ واکسن در نوبت سوم تزریق شده، گفت: مجموع واکسن‌های تزریقی در شهرستان اردستان ۸۱ هزار و ۶۶۳ دز است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا