شهرستان ها

افزایش بوستان های اختصاصی مطالبه بانوان قمی از مجموعه مدیریت شهری

قم- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم افزایش فضای ورزشی و بوستان های ویژه بانوان در سطح شهر را از دغدغه ها و مطالبه های بانوان قم برشمرد.

نرجس نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، این انتظار و مطالبه وجود داشت که کمیته بانوان و خانواده به منظور ورود به مسائل این حوزه تشکیل شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم افزود: پس از تشکیل این کمیته در اردیبهشت ماه امسال کمیسیون زنان و خانواده نیز توسط اعضای شورای ششم مصوب شد تا فعالیت ها و برنامه ها در این بخش گسترش پیدا کند.

نیازمند ادامه داد: فعالیت های کمیسیون زنان و خانواده در قالب کارگروه هایی از جمله جوانی جمعیت، آسیب های اجتماعی، ورزش و نشاط اجتماعی و مشاغل بانوان دنبال می شود که این موضوعات اولویت و دغدغه بانوان شهر قم است.

وی بیان کرد: فعالیت ها در کمیسیون بانوان و خانواده صرفاً به بانوان اختصاص ندارد و گستره خانواده را در بر دارد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: مطالبه زیادی در زمینه ورزش و نشاط اجتماعی بانوان و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی به صورت اختصاصی برای بانوان وجود داشت که در این حوزه نیز پیگیری هایی صورت گرفت.

نیازمند افزود: کمبود فضای ورزشی مختص بانوان در مناطق مختلف از جمله مناطق ۲ و ۶ شهری قم وجود داشت که در این دوره شورا، بودجه های خوبی برای گسترش بوستان های زنان اختصاص یافت.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بوستان های جدیدی برای بانوان در مناطق ۵ و ۶ در نظر گرفته شده است افزود: در سال ۱۴۰۲ رقم ۲۲ میلیارد تومان برای تملک، احداث و تجهیز بوستان بانوان منطقه ۲ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد سایت ورزشی ویژه بانوان نیز به تصویب کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم رسیده که این سایت چند هکتاری باید مجموعه ای کامل برای فعالیت های ورزشی بانوان باشد و شهرداری باید پیگیری لازم را برای اجرایی شدن آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار شورای اسلامی شهر سیاستگذاری و نظارت است و شهرداری در عرصه اجرا وظیفه دارد افزود: ورود خانم ها در این دوره به شورای اسلامی شهر قم موجب شد تا مباحث مرتبط با بانوان پیگیری جدی صورت گیرد.

نیازمند با بیان اینکه موضوع ورزش صبحگاهی در راستای سلامت بانوان بسیار موثر است افزود: در این حوزه بنا شد ورزش صبحگاهی در بوستان های بانوان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم دایر شود.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: ورزش صبحگاهی از تابستان امسال در سه بوستان مختص بانوان در سطح شهر قم آغاز شده و مربیان متخصص نیز در این برنامه حضور دارند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حوزه معضلات اجتماعی نیز جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مسوولان قم داشته ایم افزود: در دوره ششم شورا، شهردار قم برای نخستین بار مشاور در حوزه بانوان منصوب کرد که دنبال این هستیم تا ساختار زنان و خانواده را در شهرداری بوجود بیاوریم و اداره آسیب های اجتماعی نیز در این زمینه ایجاد شود و در ادامه باید مشکلات مناطق احصا و به مرحله اجرای برنامه ها برسیم.

نیازمند افزود: در این بین موضوع مشاغل بانوان هم مهم است و برای این امر سامانه ای برای شناسایی فعالان این عرصه در نظر گرفته شده و به دنبال آن هستیم تا مشاغل خانگی تقویت شود و این امر نیازمند ایجاد بازار فروش و عرضه است و شهرداری قم موظف شد، مکانی در مناطق ۸ گانه برای عرصه محصولات خانگی پیش بینی کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا