شهرستان ها

افزایش بیماران سرپایی کرونا در شهرستان اردستان

اردستان-‌مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در طی چند روز اخیر موارد سرپایی و تست‌های مثبت کرونا در شهرستان اردستان نسبت به قبل افزایش یافته است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سه هفته اخیر در هر هفته یک مورد بستری با تست منفی داشتیم و تست مثبت هم صفر بوده است اما از پنجشنبه تاکنون تعداد موارد مثبت سه نفر و موارد بستری یک مورد بوده است.

وی افزود: در طی چند روز اخیر موارد سرپایی و تست‌های مثبت نسبت به قبل افزایش یافته است؛ در سه هفته ما کلاً ۶ بیمار سرپایی داشتیم در صورتی که از شنبه تا امروز ۱۵ بیمار یعنی موارد سرپایی بیش از دو برابر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در فروکش کردن بیماری نقش اساسی داشت، بر همین اساس برخی تصور کردند که کرونا تمام شده و به عادی انگاری پرداختند که این می‌تواند موجب شعله‌ور شدن شود.

ذبیحی در خصوص چگونگی فعالیت مراکز واکسیناسیون در شهرستان، بیان کرد: مرکز بهداشت شهرستان در راستای واکسیناسیون عمومی و تزریق دوز یادآور (دوز چهارم) با در نظر گرفتن پنج مرکز منتخب واکسیناسیون در خدمت همشهریان است.

وی با بیان اینکه سینوفارم، برکت، پاستوکووک، کووپارس رازی و اسپایکوژن از واکسن‌های موجود در این شهرستان هستند، ادامه داد: افراد گروه سنی بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تاریخ دریافت دز سوم آن‌ها گذشته می‌توانند برای دریافت دز چهارم واکسن اقدام کنند.

ذبیحی یادآور شد: افراد گروه سنی بالای ۱۸ که تاکنون دز سوم واکسن دریافت نکرده‌اند هم باید برای تزریق اقدام کنند، همچنین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در صورتی مشمول دریافت دز سوم واکسن کرونا می‌شوند که مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: توصیه می‌شود علاوه بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون، افراد در فضای بسته از ماسک استفاده کنند و همچنین رعایت فاصله فیزیکی هم انجام شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا