شهرستان ها

افزایش حاشیه‌نشینی در خرم آباد/ ضرورت حل و فصل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: با مسئله حاشیه‌نشینی در خرم آباد مواجه هستیم.


مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: در بازدیدی که از شهر داشتیم در مناطق ماسور، علی‌آباد، دره گرم و نقاط مختلف دیگر با افزایش  حاشیه‌نشینی در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مشکل این است که دیوان عدالت اداری مقرراتی را در خصوص حاشیه‌نشینی ابطال کرده که با کمک مدیر شهرسازی استان طرحی را آماده و پیگیری کردیم تا تصویب شود.

این نماینده مجلس گفت:  این موضوع به صورت بند کاف تبصره ۱۱ در مجلس تصویب شد تا کسانی که بنایی با استحکام و با کمتر از ۲۰۰ متر ساختند سند به آن‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه اجرای آیین‌نامه تصویب شده تا چند ماه طول کشید و برنامه بودجه تبصره یک ساله را حذف کرده بود، که آن‌ را پیگیری کرده و در کمیسیون تلفیق گنجاندیم و توانستیم این قانون را در تبصره ۱۱ تمدید کنیم و این بار با ایرادی که شورای نگهبان گرفت فقط سکونتگاه‌های غیررسمی را در بر می‌گیرد.

ویس کرمی افزود: قانون می‌گوید مکان‌هایی که در چارچوب طرح مصوبه شهری و استحکام تأیید شود را با قیمت پایینی سند می‌دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس تصریح کرد: بسیار تلاش کردیم زمین‌هایی با این شرایط را نیز در این قانون بگنجانیم که موفق نشدیم، برنامه و بودجه با اصل این قانون مخالف بود اما توانستیم با استفاده از توان مجلس این قانون را به مدت یک سال دیگر تمدید کنیم.

وی بیان کرد: اگر همه اقدام کنند مشکلات مردم حاشیه‌نشین در رابطه با خانه‌های‌شان در طول این یک سال تمام خواهد شد. فقط کافی است که پرونده تشکیل بدهند.

ویس‌کرمی تصریح کرد: در مجلس برای خود دو هدف تعریف کردم، یکی حل و فصل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و دیگری مشکلات زمین‌های منابع طبیعی که آن‌ها را نیز در قانون بودجه امسال بگنجانم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا