شهرستان ها

افزایش رطوبت هوا در خوزستان / پیش‌بینی وزش باد در استان

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش رطوبت هوا در استان خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی از امروز در برخی از ساعات وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی و جنوبی خوزستان وجود دارد؛ همچنین از روز دوشنبه تا پایان هفته افزایش سرعت وزش باد برای بخش‌های غربی و جنوبِ غربی و تا حدودی مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین با جنوبی شدن جریانات در خلیج فارس ابتدا در سواحل جنوبی و جنوبِ شرقی و به تدریج تا اوایل فردا تا بخش‌های مرکزی و غربی خوزستان شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهیم بود؛ این روند در روزهای شنبه و یکشنبه (به ویژه شنبه) در نیمه جنوبی (به ویژه سواحل) بخش‌های مرکزی و غربی استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: در این ایام با توجه به انباشت رطوبت و بالا بودن برخی از ضرایب ناپایداری در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده و به خصوص رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه تا یکشنبه نوسانات محسوس دمایی در خوزستان وجود ندارد، اضافه کرد: از روز دوشنبه دمای هوا در استان افزایش خواهد یافت که این امر تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

سبزه زاری تصریح کرد: در شبانه روز گذشته کشاورزی اهواز و صفی آباد دزفول با ۴۵.۴ و ایذه با ۲۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین در شبانه روز گذشته دمای هوای شهر اهواز به بیشینه دمای ۴۴.۷ و کمینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا