شهرستان ها

افزایش ظرفیت درمانی کشور همراه با استانداردهای بین‌المللی باشد

شاهرود- رئیس سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه وزارت بهداشت مخالف افزایش ظرفیت درمانی کشور نیست، گفت: افزایش ظرفیت باید همراه با آموزش‌های استاندارد ملی و بین المللی در دستور کار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیس زاده شامگاه دوشنبه در همایش روز پزشک در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه باید کیفیت آموزش پزشکی کشور ارتقا پیدا کند، بیان کرد: اینکه در هر شهر و روستایی دانشکده‌ای ایجاد و عده‌ای استاد و بیمار ندیده مدرک بگیرند، شایسته نیست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مخالف افزایش ظرفیت درمانی کشور نیست، گفت: افزایش ظرفیت باید همراه با آموزش‌های استاندارد ملی و بین‌المللی در دستور کار داشت تا به مشکل برنخوریم.

ارتقای کیفی آموزش

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پیری و افزایش سن جمعیت ضرورت ارتقای ظرفیت درمانی را نشان می‌دهد اما باید با ضوابطی به سوی این موضوع رویم، گفت: همین افرادی که از افزایش دانشکده‌ها دفاع می‌کنند در صورت کاهش کیفیت آموزشی، آیا مسئولیت مدرک‌های بی تخصص را می‌پذیرند؟

رئیس زاده با بیان اینکه افزایش ظرفیت کیفی متناسب با استانداردهای روز دنیا باید رخ دهد، تاکید کرد: ما این موضوع را در برابر افزایش ظرفیت اسمی و کاغذی مطرح و از آن دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی طرحی انتقادآمیز است، گفت: باید به کیفیت آموزش‌ها توجه بیشتر داشت.

تعرفه‌های پزشکان واقعی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکان واقعی نیست، گفت: کارانه مصوب اولاً با تأخیر به دست پزشکان می‌رسد و در ثانی وقتی هم که پرداخت می‌شود، در واقع ۴۰ درصد آن چیزی نیست که در واقع باید باشد و در ضمن ۳۵ درصد نیز مالیات از درآمد پزشکان کاسته می‌شود لا باید فکری به حال این وضعیت کرد.

حسین شیبانی با بیان اینکه تصوری که از پزشکی در بیرون وجود دارد، با واقعیت‌ها فاصله دارد، گفت: کارانه به خودی خود غیر واقعی است و باز برای آن سقف هم قائل شده‌اند که این مشکلات را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه پرداخت‌ها می‌تواند باعث کاهش رغبت پزشکان برای خدمت رسانی شود اما خوشبختانه پزشکان متعهد ما هرگز به این موضوع نگاه ندارند، گفت: پزشکی که در کالپوش شهرستان میامی حضور دارد شاید از ابتدایی‌ترین مسائل رفاهی زندگی محروم است و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود چیز اضافه‌ای بابت این موضوع به آن‌ها نمی‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا