شهرستان ها

افزایش فضاهای آموزشی بعد از انقلاب/تفکر بسیجی فرهنگ سازی شد

محمودآباد- وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان ساخت فضاهای آموزشی در کشور بعد از انقلاب اسلامی با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در جمع مردم محمودآباد در مصلی جامع اظهار داشت: دشمن در دشمنی کردن خود کوتاه نمی‌آید اما خون شهدا و همت مردم ایران ما را به قله‌هایی رسانده که امروز مستقل هستیم.

وی تصریح کرد: هر کدام از این توطئه‌ها اگر برای کشوری دیگر رقم می‌خورد، حتماً از بین می‌رفت، تفکر بسیجی و جهادی در کشور ما فرهنگ‌سازی شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انقلاب اسلامی عملکردهای زیادی داشت و در نهاد آموزشی در سال ۵۷، فضاسازی را از ۱.۵ به ۲.۵ رساند.

نوری خاطرنشان کرد: سطح سواد مردم قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده و امروز ۹۷ درصد است بنابراین انقلاب با وجود ۸ سال جنگ تحمیلی اما دستاوردهای زیادی رقم زد.

وی افزود: ضعف همچنان وجود دارد و نقاط قوت‌ها نیز در حال افزایش بوده از جمله افزایش دانشگاه‌ها، رتبه المپیادهای علمی ایران در جهان رتبه چهارم و در نجوم اول است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما مردم خوبی داریم که با وجودشان شاهد اتفاقات خوب بوده و هستیم، جشن تکلیف دانش آموزان دختر در چند روز گذشته از جمله این موارد محسوب می‌شود.

نوری عنوان داشت: فطرت پاک در انسان‌ها وجود دارد و امام (ره) از این فطرت برای ترویج اسلام استفاده کرد.

وی در پایان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن ماه گفت: منتظر دیدار شما در روز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و مهمترین اولویت امروز ما انجام کار فرهنگی است و حضور در روز ۲۲ بهمن یک کار فرهنگی محسوب می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا