شهرستان ها

افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان پزشکی

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برای سال تحصیلی جدید افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو را در رشته‌های مختلف پزشکی شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با شروع پیک هفتم کرونا ما وضعیت متفاوتی را در استان شاهد هستیم که شاخصه اصلی در این پیک مراجعه سرپایی بیماران و جهش عجیب در ابتلای افراد به پیک هفتم است.

علی محمدیان ضرورت ایمن‌سازی جامعه را با تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد و تصریح کرد: در سه مرحله ما بروز عوارض را در پیک‌های مختلف کرونا شاهد هستیم که بعد از افزایش مراجعه سرپایی، در هفته‌های گذشته افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها را شاهد بودیم که به تدریج از قله پیک هفتم در حال گذر هستیم.

وی گفت: در حالی که در شهریورماه سال گذشته روزانه ۲۵ تا ۳۰ نفر فوتی داشتیم، با تزریق واکسن و فراگیر شدن این امر این تعداد فوتی هم اکنون به طور متوسط هر سه روز به یک نفر تقلیل یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: باید از عادی‌انگاری بیماری کرونا پرهیز کنیم و با توجه به در پیش بودن تجمعات اربعین حسینی و آغاز سال تحصیلی، شایسته است تزریق دز یادآور واکسن، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک به عنوان اولویت مد نظر قرار گیرد.

محمدیان به مصوبات سفر وزیر بهداشت در چند ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ما وضعیت نامطلوبی را در بیمارستان‌های بوعلی و فاطمی اردبیل شاهد هستیم که به دلیل قدمت ۵۰ ساله و فرسودگی فضا امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

وی به عمده مصوبات این سفر مبنی بر افزایش فضای آموزشی و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: با توجه به فضای محدود سروسرویس برای ۶۰۰ دانشجو و افزایش دانشجویان تا چهار هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در اولویت اصلی توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی دانشجویان مد نظر قرار گرفت و در این زمینه طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا است.

محمدیان به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی اشاره کرد و افزود: تجهیز و توسعه کتابخانه مرکزی و افزایش خدمات رفاهی دانشجویان در خوابگاه‌ها از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا شروع سال تحصیلی سعی داریم تا فضاهای جدید را در اختیار دانشجویان قرار دهیم تا تحصیلی مناسب و شایسته‌ای را داشته باشند.

محمدیان از خرید و تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های مدرن دیالیز و تجهیزات طب هسته‌ای خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها بخش خصوصی این تجهیزات طب هسته‌ای را داشت بیماران در مراجعه به این مرکز خصوصی با تنگناهایی روبه‌رو بودند که درخواست خرید و نصب این دستگاه در بیمارستان امام خمینی صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی دستگاه‌های مدرن ماموگرافی و سایر تجهیزات با همراهی جذب متخصصان خبر داد و بیان کرد: شهریورماه بهترین ایام و فرصت در جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی است که ما نیز درخواست کردیم در رشته‌های متنوع جذب پزشکان متخصص را به استان شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا