شهرستان ها

افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد تخت‌های درمانی اعصاب و روان در بوشهر

بوشهر- رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تلاش دولت سیزدهم، تعداد تخت‌های درمانی اعصاب و روان در این استان ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر هشت هزار و ۵۰۰ نفر کادر سلامت، ۲۳۰ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو داریم.

وی با بیان اینکه یکی از عقب ماندگی‌های استان بوشهر از دیرباز کمبود زیرساخت‌های درمانی بوده است اضافه کرد: تا پیش از دولت سیزدهم هزار و ۶۷ تخت درمانی دانشگاهی و در مجموع هزار و ۵۷۰ تخت دانشگاهی و غیردانشگاهی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: نسبت تخت به هزار نفر در کشور ۱.۷ بود و این نسبت در استان بوشهر ۱.۲ بود که با همراهی گسترده‌ای که صورت گرفت تلاش شد این نسبت بهبود یابد.

افزایش ۸۰۰ تخت درمانی جدید در استان

وی از افزایش ۸۰۰ تخت درمانی جدید در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد تخت‌ها معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است. همچنین مطالعات ۲۰۰ تخت بیمارستانی در کنگان و ۱۱۰ تخت در عسلویه انجام شده است.

ملکی‌زاده از تلاش برای ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر خبر داد و افزود: در حال رفع مشکلات ملکی هستیم و امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد رفع مشکل و پیشبرد اهداف مد نظر باشیم.

وی گفت: در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت در بوشهر و ۱۰ تخت در برازجان داشتیم که با تلاش صورت گرفته ۹۶ تخت جدید به این حوزه اضافه می‌شود تا تعداد تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به خرید ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات درمانی در استان بوشهر تصریح کرد: تجهیزات پیشرفته‌ای برای استفاده در مراکز درمانی استان بوشهر خریداری و به‌کارگیری شده است.

بوشهر قطب تشخیص و درمان پزشکی هسته‌ای

وی با بیان اینکه ناوگان اورژانس استان بوشهر نیازمند نوسازی است، به هزینه‌های بالای اورژانس هوایی اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای خدمات اورژانس در استان انجام شده است.

ملکی‌زاده با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری نیز اقدامات خوبی را داشته‌ایم افزود: تزریق ۲ واکسن جدید اضافه شده است که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری داشته باشد.

وی تاکید کرد: استان بوشهر به قطب تشخیص و درمان پزشکی هسته‌ای در استان بوشهر تبدیل شده و شاهد دستاوردهای بزرگی در این زمینه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا