شهرستان ها

افزودن ۱۷ کد جدید به رشته های دانشگاه یاسوج

دهدشت_ رییس دانشگاه یاسوج از اضافه شدن ۱۷ کد رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به رشته های دانشگاه یاسوج خبر داد.

بهادر کرمی در حاشیه اولین رویداد جام رسانه‌ای امید استان در گفت وگو با خبرنگار مهر به تشریح اقدامات و دستاوردهای این دانشگاه پرداخت و افزود: با وجود بحران کرونا، دانشگاه یاسوج موفق شد کلاس‌های حضوری را برگزار کند و آموزش را متوقف نسازد.

کرمی با تاکید بر بازنگری اساسی در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد: ما به تشویق اعضای هیأت علمی پرداخته و دانشگاه را برای ورود به فعالیت‌های بیرونی و دانش‌بنیان آماده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه یاسوج آئین‌نامه پذیرش دانشجو از طریق استاد محور را یکی از ابتکارات مهم دانست و گفت: این امر باعث شد دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه، کد رشته و صنعت مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در دوران مدیریت جدید گفت: در دولت جدید، ۱۷ کد رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و شیوه‌نامه‌های مربوطه آماده و تصویب شده است. همچنین، مرکز زبان فارسی و مرکز آفسا نیز راه‌اندازی شده است.

کرمی به تلاش‌های دانشگاه در حمایت از جمعیت و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: آئین‌های مختلفی در این زمینه اجرایی شده و تعدادی از دانشجویان نیز مورد تشویق قرار گرفته‌اند و برای اولین بار فارغ‌التحصیلان به همراه خانواده‌هایشان دعوت و تجلیل شدند.

رئیس دانشگاه یاسوج همچنین از بازنگری آئین‌های تشویقی اعضای هیأت علمی خبر داد و بیان کرد: مقالات پر استناد کمیته علمی و پژوهشی آثار نشر و حفظ دفاع مقدس نیز به مرحله نهایی رسیده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به سطح توانمندی ارتقا یافته و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های جدیدی راه‌اندازی شده است.

کرمی از ایجاد و راه اندازی مرکز علم‌سنجی دانشگاه خبر داد و گفت: باعث رشد دانشگاه در سطح جهانی خواهد شد.

وی به برنامه‌های دیگر دانشگاه اشاره کرد و گفت: کنگره ۲ هزار شهید استان، دعوت از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و انجام ۲۰ برنامه مناظره‌ای در دانشگاه از دیگر اقدامات ما بوده است. همچنین یک هزار، دانشجوی دانشگاه یاسوج به عنوان داوطلب به راهیان نور پیوستند.

در پایان، کرمی به راه‌اندازی خوابگاه مطهری اشاره کرد و افزود: این خوابگاه بطور کامل مجهز و آماده استفاده دانشجویان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا