شهرستان ها

اقدام برای ایجاد بسیاری از زیرساخت‌های کشاورزی مغفول مانده است

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مغفول ماندن بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی استان انتقاد کرد و از انجام اقداماتی با همکاری دانشگاه‌ها در قالب انعقادتفاهم نامه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر شنبه در جلسه قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید؛ دانش بنیان و اشتعال آفرین استان اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی مغفول مانده است که با همکاری دانشگاه بیرجند و آزاد اسلامی در قالب تفاهم نامه اقداماتی خوبی با هدف ایجاد زیرساخت مورد نیاز در حال انجام است.

به گفته وی آزمایشگاه‌های این سازمان که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود، احصا شدند تا در یک مکان آنها را مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه حضور شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی را برای شرکت در نمایشگاه تهران پرداخت خواهیم کرد، افزود: ۹ گروه پژوهشی برای رفع نیازهای پژوهشی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کار فرآوری پشم گوسفند با همکاری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: چهار ابر پروژه هم تعریف کرده‌ایم تا با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری اجرایی شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد دانش بنیان زیرساخت‌های ارتباطی است، گفت: با وجود چالش‌های در این خصوص، دولت برنامه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی دارد.

مصطفی بهی تصریح کرد: ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه استارتاپی فعالیت می‌کنند که در کشور نیز می‌درخشند و خدمات مناسبی به کسب و کارهای سنتی ارائه می‌کنند.

به گفته وی خراسان جنوبی با توجه به وسعت و تراکم پایینی که دارد از این نظر در جایگاه ۲۰ تا ۲۲ کشور و در بحث فناوری در جایگاه ۲۶و از نظر ظرفیت‌های فکری و سواد عمومی نیروی انسانی هم در جایگاه ۱۱ کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور به طور مستقیم از زیر ساخت‌های آی سی تی استفاده می‌کنند و توجه خاصی باید به ظرفیت‌های شرکت‌های بومی خراسان جنوبی در این خصوص شود که این موضوع سبب موفقیت‌های خوبی برای دستگاه‌های اجرای استان خواهد شد.

بهی تصریح کرد: بی رغبتی دستگاه‌های اجرای خراسان جنوبی سبب کوچ شرکت‌های دانش بنیان استان به دیگر مناطق کشور می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا