شهرستان ها

التزام به دین و آئین عامل درمان آلام جامعه است

اصفهان – مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: التزام به دین و آئین و مناسک عامل مهم درمان جامعه است به نوعی که هم ولع قدرت کاهش پیدا می‌کند هم آلام مردم تسکین می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست رهبران ادیان و مذاهب توحیدی اظهار کرد: ملت‌ها و حاکمان آرزوهایی دارند، ملت‌ها در آرزوی تسکین آلام بشری و حاکمیت صلح و صفا و حاکمان و سیاستمداران در سودای قدرت و اقتدار بیشتر هستند.

وی افزود: کشوری مثل آمریکا این آرزو را با اقتدار سیاسی، کشوری چون اسرائیل با اقتدار سیاست‌گذاری در دنیا و جایی مثل چین با قدرت اقتصادی دنبال می‌کند.

آرزوی مردم در تحقق صلح امری منطقی است

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق ادامه داد: آرزوی سیاسیون از منطق خارج می‌شود، اما آرزوی مردم در تحقق صلح امری منطقی است، بنابراین گاه آرزوی مردم و حاکمان در تعارض است اما ایمان، تدین و دینداری، درمان ولع حکمرانان و آلام مردم است.

وی با بیان اینکه التزام به دین و آئین و مناسک عامل مهم درمان جامعه است، گفت: اگر همه ما از آحاد جامعه و سیاستمداران التزام درست به دینداری داشته باشند، هم ولع قدرت کاهش پیدا می‌کند هم آلام مردم تسکین می‌یابد و در نهایت صلح و آرامش بر جامعه حاکم می‌شود.

تأمین و ترویج ایمان در میزهای مسئله‌محوری

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان کرد: بر این اساس تنها راه ما ایمان است و همه تلاش ما هم این است که ایمان در جامعه جریان پیدا کند، مسئله مهم ما در میزهای مسئله‌محوری دفتر تبلیغات تأمین و ترویج ایمان است.

در ادامه نماینده جامعه زرتشتیان اصفهان با بیان اینکه ما ایرانیان دو هویت فرهنگ و بینش ایرانی و اسلامی را یدک می‌کشیم، اظهار کرد: خون هموطنان مسلمان، مسیحی، کلیمی در دفاع مقدس بهم آمیخته شده.

برترین و بهترین حقوق بشر را داشته‌ایم

موبد بهزاد نیک‌دین، با اشاره به اینکه ما سه هزار سال پیش برترین و بهترین حقوق بشر را داشته‌ایم، تاکید کرد: امروز جهانیان می‌خواهند حقوق بشر برای ما ایجاد کنند حال آنکه با کار فرهنگی باید پیشینه خود را معرفی کنیم تا جوانان ما به فرهنگ بومی خود فخر و نه فرهنگ و تاریخ بیگانه افتخار کنند.

نیک دین ادامه داد: ما زرتشتیان تنها به سرزمین اهورایی می‌بالیم و هرچه استقلال وحدت و تلاش در این سرزمین بیشتر باشد، لذت و افتخار بیشتری خواهیم برد. امروز ایران با این همه قدرت، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، گروهی هستند که ارزشی برای ادیان قائل و حضور و نظرات آنها قائل نیستند اما دفتر تبلیغات با نیت درست ادیان را در کنار هم جمع می‌کند.

اعضای همه ادیان تسلیم در برابر پروردگار باشند

نماینده جامعه زرتشتیان اصفهان گفت: اصل و بنیان اسلام، تسلیم در برابر پروردگار است و اعضای همه ادیان می‌توانند تسلیم پروردگار باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا