شهرستان ها

الگوهای برتر ورزشکاران ناشنوای کرمانشاهی تجلیل شدند

کرمانشاه- الگوهای برتر ورزشکاران ناشنوای کرمانشاهی با حضور جمعی از مسئولان استان کرمانشاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از الگوهای برتر ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه پیش از ظهر پنجشنبه با حضور سرهنگ بهشتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان، خزایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و دیگر مسئولین و ورزشکاران برگزار شد.

حامد دارابی در این مراسم با اشاره به وجود هفت هزار و ۵۰۰ ناشنوا در کرمانشاه، اظهار کرد: هیأت ورزش ناشنوایان استان تاکنون توانسته حدود ۵۰۰ نفر از این افراد را تحت پوشش خود در بیاورد تا به واسطه حضور در ورزش قدری از آلام آنها کاسته شود.

وی از فعالیت ۱۸ رشته ورزشی برای ناشنوایان علاقمند به ورزش در استان خبر داد و افزود: تنیس روی میز، کشتی، کاراته، جودو و …از جمله این رشته‌ها هستند که در تعدادی از این رشته‌ها، ورزشکاران مطرح ملی پوش و مدال‌آوری داریم.

رئیس هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه اضافه کرد: در اوایل سال جاری که مسابقات المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ به میزبانی کشور برزیل برگزار شد از ۷۰ نفر ورزشکاران اعزامی به این مسابقات که شش نفر کرمانشاهی بودند و حتی پرچمدار کاروان ایران هم مهرداد صیدی از ورزشکاران ما بود که نشان می‌دهد توان بالایی در این ورزش داریم.

دارابی ادامه داد: کرمانشاه از نظر تعداد قهرمانان ملی پوش در عرصه ورزش ناشنوایان پس از استان تهران، دومین استان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران ناشنوای کرمانشاه با وجود پتانسیل بسیار بالایی که دارند باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: اکثر قریب به اتفاق این ورزشکاران از نظر اقتصادی در وضعیت نا مناسبی هستند بنابراین باید حمایت‌هایی را از آنها داشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا