شهرستان ها

امامان جماعت به کارکرد آموزشی مساجد توجه کنند

گرگان- رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: اولین کارکرد مسجد آموزش بوده و باید در داخل مساجد آموزش عقاید برای فرزندان جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کانون‌ها و گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهرستان بندرترکمن اظهارکرد: اولین کارکرد مسجد آموزش بوده و باید در داخل مساجد آموزش عقاید برای فرزندان جدی گرفته شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان علم اخلاق را دیگر کارکرد مساجد خواند و افزود: باید اخلاقیات و سخن رسول خدا (ص) و احکام دینی و شرعی به مردم گفته شود.

دیلم گفت: بیان این مسائل در مساجد خیلی فاصله دارد و متولیان مساجد اگر نمی‌توانند سدی برای جوانان و افراد توانمندی که می‌خواهند وارد مسجد شوند، نشوند.

وی ادامه داد: سومین کارکرد مساجد، موضوعات فرهنگی و برگزاری مراسم فرهنگی است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت بیشتر مساجد فقط خواندن نماز پنج وقت است و امام جماعت در هفته یک بار هم یک حدیث برای مردم نمی‌خواند.

وی دیگر کارکردهای مسجد را فعالیت‌های اجتماعی و برپایی مراکز نیکوکاری و کمک به مردم و استفاده از ابزارهای روز و نقش آفرینی برای جوانان و نوجوانان برشمرد.

دیلم گفت: مسجدی که در آن هوای نفسانی و اختلاف باشد و امام جماعت و هیئت امنا علیه هم باشد، دشمن وارد می‌شود.

به گفته وی، مسجدی که فقط نماز بخواند و محتوای قرآنی در آن نباشد، این مسجد، مسجد سکولار است و امام جماعت آن هم سکولار است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: سعی شود بسته‌ای تحویل مردم شود که هم اجتماعیات، سیاست، دشمن ستیزی، معرفی طاغوت، عبادت، تحجر و قرائت قرآن در آن باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا