شهرستان ها

«امامان» ناظر اعمال انسان‌ها هستند

شاهرود- نماینده مردم استان سمنان در خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در عالم تنها نیست، گفت: امامان بر اعمال انسان نظارت دارند انسان اگر آن را بداند دچار یک نوع احیای درونی ویژه‌ای می شود.

آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به احادیث و روایت‌هایی که دال بر تنها نبودن انسان در دنیا دارد، ابراز کرد: امامان بر اعمال ما نظارت دارند و اینکه انسان بداند که پیامبر اعظم (ص) بر اعمالش نظارت دارد، خودش را احیا می‌کند.

وی تاکید کرد: فرشتگان حتی ناظر بر اعمال هستند و اینجا است که خداوند می‌فرمایند و هر کس مثقالی خوبی کرد تأثیر آن را می‌بیند.

نماینده استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان گم شده در عالم نیست، افزود: انسان باید بداند انفاقی که می‌کند، استقامت و پایداری و صبوری که می‌کند، در عالم دیده می‌شود و هم خدا، هم ولی خدا و هم ملائکه ای که بین زمین و آسمان هستند مشاهده می‌کنند.

آیت الله میرباقری شاهرودی همچنین بیان کرد: اگر امام ناظر نباشد نمی‌تواند انسان را سیر دهد، امام علاوه بر دیگر شئون، امام باطنی ما نیز است امام سلوک ما است لذا اگر امام عیوب ما را نبیند که نمی‌تواند آن را رفع کند.

وی با بیان اینکه امامان اگر عیب ما را در دنیا ببینند نمی‌گذارند ما زمین بخوریم اگر در حال ورود به چاه هستیم نمی‌گذارد، افزود: لذا اگر امام آن را نبیند که انسان مدام در چاه می‌افتد و طعمه شیطان می‌شود.

این استاد اخلاق و خارج فقه حوزه همچنین گفت: این‌طور نیست که خداوند انسان و شیطان را در یک عالم تنها گذاشته باشد، امام ما را می‌بیند و اگر خود انسان نخواهد، نمی‌گذارد در دامان شیطان باشد.

آیت الله میرباقری شاهرودی در خاتمه ابراز داشت: چطور می‌شود امام باشد اما آنچه انسان نیاز دارد، اسرار انسان، سماوات و الارض و … را نداند این نمی‌شود امام باید ازل و ابد ما را ببیند تا کاری برای ما انجام دهد امام باید میثاق عالم را ببیند و می‌بیند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا