شهرستان ها

امام جمعه اراک درگذشت مرحوم آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی، درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این پیام آورده است: ارتحال عالم ربانی، خدمتگزار و یار وفادار امام راحل قدس سره‌الشریف و رهبری معظم انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی «رض» که عمر شریف و با برکت خود را در خدمت امام راحل «رض» و انقلاب اسلامی و رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی صرف نمودند و همواره در خدمت آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی و پانزده خرداد انجام وظیفه کرد موجب غم و اندوه فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: آن بزرگوار و برادر مکرمشان از بیت علم و شرف و از شاگردان و ارادتمندان اولیه امام راحل بودند و در جهت اهداف متعالی امامین انقلاب خدمات صادقانه ارائه نمودند.

امام جمعه اراک در پیام خود آورده است: این عروج را به امام عصر (عج) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مراجع عالی قدر و روحانیت و بیت مکرم آن مرحوم و همسر محترمه‌اش تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات خواستارم.

آیت الله دری نجف آبادی در پیام خود ادامه داده است: امام راحل نسبت به آن بزرگوار در تاریخ چنین مرقوم فرمودند: تو یکی از قدیمی ترین افرادی هستی که در کنار من بوده‌ای و توسرباز گمنام این انقلابی و خودت می‌دانی که هیچ چیز بهتر از گمنامی نیست و در گرداب مبارزات همیشه دلسوخته بوده‌ای و هیچ‌گاه نسبت به من تردید نداشته‌ای. استعدادت، لطافت روحت و صداقتت چیزی نیست که فراموش شود.

آیت‌الله حسن صانعی روز جمعه ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ در ۸۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت؛ وی متولد ۱۳۱۳ در نیک‌آباد اصفهان بود که در سال ۱۳۶۲ متعاقب حکم امام راحل به‌عنوان سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد منصوب شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا