شهرستان ها

امنیت فعلی کردستان مرهون قطره قطره خون شهدای شیعه و سُنی است

سنندج- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امنیت کنونی کردستان مرهون خون شهدای شیعه و سنی است که با رشادت و ایثار موجب عزت ایرانیان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «پرچمداران دین و اندیشه» که امروز برگزار شد، گفت: استان کردستان ۵۴ شهید روحانی را در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و قطعاً روحانیون حاضر در مجلس و دیگر روحانیون نیز منتظر چنین مسیر نورانی ای هستند که نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه و سنی و کرد و فارس برای حفظ دین مبین اسلام و میهن اسلامی ما و عزت و سربلندی ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: این جلسه ارزشمند نمونه روشنی از همراهی و هم افزایی همه اقشار از هر مکتبی در این سرزمین اسلامی است.

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران بعد از سال‌ها تحمل ظلم با رهبری حضرت امام مردانه به میدان آمد و استقلال و آزادی واقعی خود را باز پس گرفت اما دشمنان این مردم این آزادی را تاب نیاوردند و بر ملت ایران تاختند و مشکلات عظیمی را برای مردم رقم زدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بیان کرد: دشمنان ما در طول ۴ دهه با روش‌های مختلف و با توطئه و تحریم تلاش کردند تا وحدت مردم را تبدیل به دشمنی و تفرقه کنند و استثمار و چپاول خود را ادامه دهند اما مردم عزیز کردستان و روحانیت عزیز این استان و مهاجرینی که از نقاط مختلف کشور به این استان آمده بودند توانستند امنیت پایدار را در این منطقه رقم بزنند.

وی افزود: امروز به عینه دیدیم و بارها شنیده بودیم که چگونه بر روی هر تخته سنگی و بر هر سنگر و هر موضعی چگونه عزیزان ما از شیعه و سنی جان خود را در دست گرفتند و این سرزمین را حفظ کردند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در دهه ۸۰ گروه‌های دیگری به دنبال از بین بردن امنیت ملت بودند که مجدداً نتوانستند در برابر ایران اسلامی بایستند و امروز امنیتی که در کردستان داریم یک امنیت پایدار مثال زدنی است که شاخص‌های آن در بسیاری نقاط کشور بالاتر است.

وی عنوان کرد: در دهه ۷۰ در پی توطئه‌ها و ترورها و درگیری‌های متعدد قوای اسلام با تهاجم به مرکزیت ضد انقلاب در کشور همسایه آنان را سرکوب نمود و تعهد دادند که دیگر اقدامی علیه ما نداشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عزیزان بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند تا امنیت امروز رقم خورده است و امروز ما در میانه آتش در منطقه‌ای ناآرام، در امنیت کامل به سر می بریم که زمینه‌ساز هرگونه فعالیت اقتصادی و پیشرفت و توسعه است که نیروهای مسلح با همکاری مردم آن را رقم زده اند.

وی تأکید کرد: هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره به دنبال توطئه است، منجر به شکست‌های جبران ناپذیری خواهد شد و این در شرایطی است که استان کردستان شرایط خاصی دارد چرا که استان کردستان دارای مرز مشترک با منطقه‌ای است که دولت مرکزی عراق بر آن حاکمیت ندارد و حاکمان اقلیم نیز توجهی به امنیت آن ندارند و در نتیجه آن شاهد بودیم که در ماه‌های گذشته مورد حمله قرار گرفتند و دیدیم که این سرزمین محل استقرار گروهک‌های مسلحی شده که مرکز آموزشی دارند و جاسوس تربیت می‌کنند و به کشور ما اعزام می‌کنند که مرزهای کردستان با کشور همسایه بایستی آورده اقتصادی چشمگیری برای ما داشته باشد اما وضعیت حاصل شده در آنجا چنین مشکلاتی را رقم زده است و تلاش امروز از بین بردن آن نابسامانی‌های امنیتی است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: امروز ما امیدواریم دولتمردان عزیزی که به دنبال توسعه کشور هستند بتوانند از این امنیت ایجاد شده بهره بگیرند و زمینه توسعه بیش از پیش استان را رقم بزنند.

وی افزود: علاقه رهبر انقلاب به مردم استان کردستان مثال زدنی است و تعابیری که ایشان برای مردم استان کردستان و برای این سرزمین به کار برده اند، بی نظیر بوده است امروز افتخار می‌کنیم که هزاران نفر از رزمندگان و جوانان عزیز این استان اسلحه در دست دوش به دوش پاسداران و عزیزان ارتش و نیروی انتظامی امنیت پایدار منطقه را رقم زده اند.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب عشایر عزیز ما و اقشار مختلف مردم خود امنیت را بر عهده گرفته اند، سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال ۸۸ را باید به عنوان نقطه عطفی در استان بشناسیم و جوانان عزیز ما باید بدانند که امنیت امروز به آسانی به دست نیامده است و باید قدر این امنیت امروز را دانست و باید از این دستاورد بزرگ حفظ و حراست شود.

سرلشکر باقری گفت: کردستان عزیز دارای نعمت‌های الهی و خداداد بسیاری است که چه منابع خدادادی آن و چه موقعیت جغرافیایی آن در غرب کشور بسیار حائز اهمیت است امیدواریم امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برخی ناکارآمدی‌ها که نتیجه دولت‌های گذشته است بتوانند با قدرت در دولت جدید و با وجود جوانان نخبه و توانمند کردستان زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان کردستان را رقم بزنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا